San José - Boca Tapada

15 december 2018 - Boca Tapada, Costa Rica

Dag 2 - de weg voor het hotel

Na een slapeloze nacht door de jetlag ben ik al heel vroeg uit de veren. We ontbijten in de tuin van het hotel. We maken ook kennis met de Nederlandse eigenaar van het hotel en hij winst ons op het grote festival dat hier vandaag gaat plaatsvinden. We hadden gisteren al gezien dat er tribunes langs de hoofdstraat stonden. Nu is ook de straat voor het hotel afgesloten en beginnen we ons zorgen te maken over de aflevering van onze huurauto.

Dag 2 - Onderweg naar het noorden

Met behulp van de eigenaar van het hotel regelen we dat de auto op een andere locatie wordt afgeleverd. Toch een zorg minder.

Als we de papieren voor de auto in orde hebben gemaakt, pakken we onze spullen en nemen we afscheid van San José.

De eerste uitdaging is om de stad uit te komen. Door het festival zijn diverse wegen afgesloten.

Gelukkig lukt het ons om bijna in 1 keer de stad uit te komen. We rijden 1 keer verkeerd, maar zitten in no-time weer op de goede weg.

Dag 2 - Lunchtijd

Onze route gaat via het prachtige groene Nationale Park van Braullio Caurillo en daar belanden we in een enorme file. Dit kost ons totaal 1 uur extra reistijd.

Met nog een rit van 1.5 uur te gaan stoppen we voor de lunch. Even de benen strekken en de inwendige mens verzorgen.

Na de lunch vervolgen we onze weg. Naar mate we dichter bij onze eindbestemming komen, des te slechter de weg. De laatste paar kilometer staan niet eens in Google maps.

Dag 2 - We kunnen meteen aan de slag

De lodge ligt in een prachtig gebied. Vanaf het terras heb je verschillende opstellingen om vogels te fotograferen. Binnen een half uur na aankomst, zijn de eerste foto's gemaakt.

Er komen zo veel verschillende soorten tegelijkertijd op het voer af, dat je gewoon last krijgt van keuze-stress.

Op een moment komt er zelfs een hele familie Witsnuitneusberen voorbij. Zij klimmen in de palen waar de bananen voor de vogels worden opgehangen en stelen de laatste.

Dag 2 - Roodoorpapegaai  Dag 2 - Witsnuitneusbeer  Dag 2 - Halsbandarassari

Om 16:00 uur verplaatsen we ons naar de andere kant van het terras. Hier hangt een hele tros bananen. Hier krijgen we ook de grotere soorten te zien zoals de Toekan.

Om 18:00 melden we ons voor de avondeten en om 18:30 beginnen we aan onze frog tour.

Hiervoor rijden we met een 40-jaar oude jeep naar een tuin die ze overdag gebruiken om Kolibries te fotograferen.

Met behulp van zaklampen en flitsers, lukt het om een aantal kikkersoorten te fotograferen.

Dag 2 - Red-Eyed Tree Frogs  Dag 2 - Common rain frog  Dag 2 - Narrow-headed Treefrog

Moeder natuur laat nog even weten dat we in het regenwoud zitten en gooide de sluizen open.

Terug in de lodge nemen we nog een kopje thee en gaan dan terug naar de kamer. Tijd om te gaan slapen.