Van Puerto Natales naar El Calafate

18 januari 2008 - El Calafate, Argentinië

Vanmorgen zouden ze ons om 07:00 uur ophalen. Zitten we om 06:45 uur net aan het ontbijt, stopt de bus naar El Calafate voor het hotel om ons op te halen. Dan maar zonder ontbijt de deur uit.

Een uur nadat we de stad verlieten, waren we al bij de grens met Argentinië.

Ook dit keer hebben we geluk en hoefde de ruimbagage de bus niet uit.

De rest van de rit ging over gravel en asfaltwegen. Op een moment zagen we zelfs 5 Condors lang de weg zitten. Dan pas zie je hoe groot deze vogels zijn.

Om 14:00 uur komen we aan op het busstation van El Calafate.  Het is een enorm drukke plaats en je kan zien dat dit een centrum van het toerisme is.

Het is s’ avonds zelf moeilijk om een tafel in een van de vele restaurants te vinden.

Tijdens onze late lunch kwamen we onze Engelse vrienden uit Torres tegen. Zij hadden gisteren een directe bus vanuit Torres genomen. Door vertraging kwamen ze pas om 01:00 uur hier aan.

Het hotel is niet zo bijzonder en het bad is levensgevaarlijk glad. Ik heb er dus weer een paar mooie blauwe plekken bij