Per bus van Nairobi naar Kampala

1 juli 2006 - Kampala, Oeganda

Na een nachtelijke overstap in Nairobi zijn we aan het tweede deel van de reis begonnen richting Kampala. Het werd weer een lange rit over een slecht wegdek vol met gaten. Moe gerammeld en dorstig kwamen we aan in Kampala. We hadden onvoldoende water meegenomen en dat brak ons tijdens het laatste stuk op. In het hotel aangekomen bleek dat er geen reservering voor ons was gemaakt. Ze wilden echter nog wel een kamer voor ons vrijmaken.

Deze kamer paste prima in de ergste reiservaring van de vakantieman. De mooie plaatjes van de website van het hotel stamden blijkbaar uit een ver verleden. Het zwembad zag er zo onaantrekkelijk uit dat zelfs de meest fanatieke zwemmer hier zijn beurt voorbij zou laten gaan. Het buffet zou pas 20:00 uur open gaan. Zo lang gingen we het niet volhouden zonder eten! Gelukkig had de kok medelijden met ons want hij was bereid om voor ons wat eten te maken. Blijkbaar zagen we er uit al een paar zwervers want ze bleven ons maar vragen om een deel van de kosten vooruit te betalen.

Nu eerst maar eens slapen zodat we uitgerust op weg kunnen gaan naar de Gorilla’s.