Per bus van Arusha naar Nairobi

30 juni 2006 - Nairobi, Kenia

17:30 uur

Vandaag hebben we eerst lekker uitgeslapen.

Na het ontbijt zijn we op zoek gegaan naar een Internet cafe voor de noodzakelijke e-mail naar het thuisfront. Natuurlijk moesten we ook nog een kaartje voor oma kopen. Gezien onze slechte ervaring met het eten in het Equator hotel, zijn we maar ergens anders gaan lunchen. Na nog een kopje thee in de tuin van het hotel was het tijd om met de taxi naar de terminal van Scandinavian Express te gaan. Daar moesten we om 16:00 uur inchecken voor de bus van 16:30 uur. Alles en iedereen was aanwezig alleen de bus ontbrak nog.

Dit ging dus weer een lange avond worden….

Dag 10 - wachten op de bus

Om 20:00 uur vertrok de bus eindelijk. Het idee om door deze busrit wat meer te zien van Tanzania en Kenia liep helaas op niets uit want toen we vertrokken was het al pikken donker. Op de route tussen de Keniaanse grens en Nairobi kregen we wel wat wild te zien. Een giraffe was gevangen in de koplampen van de bus en liep in blinde paniek voor de bus uit. Het opgejaagde beest bleef minuten lang voor de bus lopen en was niet van plan de bus te laten passeren. Gelukkig lukte het om met behulp van een tegemoetkomende truck het dier weer van de weg af te krijgen. We konden onze weg weer vervolgen en verder genieten van de met gaten bezaaide Keniaanse wegen.