Van Nanga Bay naar Kalbarri

20 september 2012 - Kalbarri, Australië

Na een relaxt ontbijt reden we tegen 08:00 uur weg uit Nanga Bay. Via de North West Coastal Highway rijden we +/- 175 kilometer naar het zuiden tot de afslag kalbarri. Dan rijden we via Kalbarri N.P. naar de stad. Daar aangekomen zoeken we eerst een camping en vervolgens gaan we te voet naar het bezoekerscentrum. Helaas lukt het niet om voor vandaag een Walvistocht te boeken. Morgen gaat alleen lukken als er minimaal 8 deelnemers zijn. Afwachten dus.

Op de weg terug naar de camping, halen we een paar broodjes voor de lunch en 2 Porterhouse steaks voor het avondeten.

Dag 23 - Natures WindowNa de lunch rijden we naar Kalbarri N.P. en stoppen we bij Natures Window. We hebben geluk, er zijn geen andere bezoekers bij het window, dus kunnen we rustig genieten van deze bijzondere rotsformatie.

Dag 23 - Kalbarri N.P 2

Vanaf het window kan je een wandeltocht maken van 8 kilometer langs de gorge en over de rivierbedding van het begin van de Murchison River.

Dag 23 - Kalbarri N.P 3

Er staat 3-5 uur voor deze "loop" en we twijfelen of we voldoende tijd hebben. Het is inmiddels 14:10, dus als we er 5 uur overdoen, is het donker. We besluiten het er toch op te wagen.

Dag 23 - Murchison River

Omdat elke afgelegde kilometer wordt aangegeven, kunnen we heel goed inschatten hoe we ervoor staan. Het eerste deel van de "loop", loop je over de hoge kant van de gorge. Je hebt een prachtig uitzicht over de lagergelegen rivier. Het 2de deel is pittig. Je moet langs een rotswand lopen en op zekers delen hang je aan een smalle richel boven het water. Als je dit hebt gehad, rest het mulle zand van de rivierbedding.

Dag 23 - Natures Window @Kalbarri N.PAls we weer bij het beginpunt van de "loop" zijn, hebben we er 2 ½ uur overgedaan. Als we terugrijden, stoppen we ook nog even bij het uitzichtpunt. Dan begint de zon echt te dalen en moeten we ons haasten om voor het donker in Kalbarri te zijn.

Onderweg moeten we nog wel een aantal keer stoppen voor overstekende Kangoeroes. Maar dat maakt deze dag alleen maar compleet.

Na een warme douche en een heerlijke steak, zit deze dag erop.