Van Mweya Lodge (QENP) naar Sambiya River Lodge (Murchison Falls NP)

5 juli 2006 - Murchison Falls National Park Uganda, Oeganda

Na een heerlijke maar korte nacht liep de wekker om 05:15 alweer af.

Er was geen tijd voor ontbijt, maar gelukkig had Amos een ingepakt ontbijt voor ons kunnen regelen. Toen we net 5 minuutjes onderweg waren naar de uitgang, zagen we 1 van de andere auto’s door voor ons reden plots de andere kant opscheuren. Er bleken 3 luipaarden te lopen en we konden ons geluk niet op toen we ook zelf deze fantastische dieren voor onze lenzen kregen. Aan de ene kant liep een mannetje en verderop liep een wijfje met een jong. Het was onze eerste keer dat we een luipaard in het wild te zien kregen en nu kregen we er zelf drie.

Na het park te hebben verlaten maakten we ons op voor de lange rit naar Murchison Falls NP. Het eerste stuk van de rit ging nog over een asfaltweg, maar de rest was stoffig en hobbelig. Het was zelfs zo erg dat ik bij aankomst bij ons lunchadres, helemaal rood was van het stof.

Wim heeft met vochtige doekjes mijn gezicht schoon moeten boenen om een beetje toonbaar te worden. Op een dergelijk moment is reizen even niet meer leuk! Gelukkig voelde ik me na de lunch weer een stuk beter en een plotselinge regenbui zorgde zelfs even voor stofvrije wegen.

Ook vandaag was het niet goed gegaan met onze reservering. We zouden wel kunnen kamperen bij de geplande lodge, maar dat zagen we beiden niet zitten. Nu overnachten we in Sambiya River Lodge. We waren die avond de enige gasten. Voor het dinner hadden ze zelfs de tafel speciaal opgemaakt met bloemen en een kaarsje. We hadden snel besloten om 2 nachten te blijven zodat we een beetje tot rust konden komen.

We kunnen de geplande game drives en tour naar de waterval prima vanuit deze lodge doen.