Van Murchison Falls NP naar Kampala

7 juli 2006 - Kampala, Oeganda

Vandaag stond er nog 1 onderdeel op het programma; een bezoek aan Budongo Central Forest Reserve. Tijdens een wandeling door dit natuurgebied zijn we op zoek gegaan naar de daar in het wild levende chimpansees. Al snel had de gids een chimp gevonden. Die zat lekker boven in een enorme vijgenboom te eten van het rijpe fruit. Even later vonden we nog een groep van 5 chimps die bovenin een paar andere bomen zaten te genieten van een laat ontbijt of vroege lunch.

Dag 16 - Budongo Central Forest ReserveDag 16 - Budongo Central Forest Reserve

Na de Chimp-trekking zijn we vervolgens begonnen aan de rit naar Kampala.

Het eerste stuk van de weg was erg slecht maar het goede nieuws is wel dat ze daar ook hard aan de weg aan het werk zijn. Het 2de deel van de rit ging een stuk sneller en om 15:00 uur kwamen we aan in Kampala. De eerste stop in de stad was een bank. We moesten nog een deel van de tour betalen en omdat er in de Lonely Planet stond dat ik maar maximaal USH 400.000 per dag zou kunnen opnemen, gingen we er vanuit dat we een probleem zouden hebben. Gelukkig was de informatie uit de Planet niet correct en kon ik het gehele bedrag uit de ATM krijgen. In het Tourist hotel werden we opgewacht door Emmanuel en nog een collega. Hij was erg benieuwd naar onze ervaringen en na een biertje met ze te hebben gedronken, hebben we afscheid genomen van deze aardige mensen.

Toen de stad in opzoek naar een Internet cafe. Die was al snel gevonden maar nadat de stroom in 30 minuten al 3 keer was uitgevallen, hebben we het Internetten maar opgegeven. Het vinden van een leuk restaurant gaf weer een ander probleem. De eettentjes die we tegenkwamen zagen er of niet aantrekkelijk uit of ze waren vol. Toen we uiteindelijk in een cafe vroegen naar een goed restaurant werden we doorverwezen naar ons hotel. Daar was het eten inderdaad prima.