Van Luni naar Udaipur

3 mei 2002 - Udaipur, India

Dag 8 - pottenbakker 1Vandaag weer een lange rit voor de boeg. In Luni brengen we nog even een bezoek aan de lokale pottenbakker die ons een kleine demonstratie geeft.Dag 8 - pottenbakker 2
Dan blijkt al gauw dat de airco van de bus niet goed werkt, omdat we een lange rit voor de boeg hebben, besluit de chauffeur te stoppen voor een reparatie. Gelukkig was de airco binnen 40 minuten weer gerepareerd.
Onderweg brengen we ook een bezoek aan de grootste Jain Tempel van India. De hoofdtempel van het complex is zeer indrukwekkend met al zijn zuilen van marmer. Omdat het bijna lunchtijd is, besluiten we de lunch in de gaarkeuken van het complex te gebruiken. De maaltijd bestaat uit naan, rijst, linzen en een paar Curry’s. Het smaakt allemaal prima en het is een hele ervaring om in deze enorme eetzaal te eten.
Bij het passeren van de bergpas was het landschap zo veel mooier dan in de woestijn. We reden door verschillende dorpjes en dat leverde een aantal foto stops op.

Dag 8 - Ranakpur Jain Tirth  (1)   Dag 8 - Ranakpur Jain Tirth  (2)   Dag 8 - Ranakpur Jain Tirth  (3)
In Udaipur moesten we het laatste stuk per tuk tuk afleggen. De straatjes zijn te smal voor de bus.
Het hotel is nieuw, maar sprookjesachtig. We hebben een suite met een enorm hemelbed, een aparte leeskamer en een erker met 2 stoelen.