Van Labuan Bajo, Flores naar Tetebatu, Lombok

14 mei 2010 - Tetebatu, Indonesië

Vanmorgen werden we gewekt met het geluid van regen. Ons plan om een trip over de rivier te maken valt hiermee dus in het water.

Na een rustige ochtend bij het zwembad, vertrokken we naar de luchthaven. Die luchthaven was precies zoal ik me had voorgesteld; warm, rommelig en erg druk. Het was wel apart dat ze hier niet alleen de koffer, maar ook de passagier met handbagage op de weegschaal zetten. Voor een aantal passagiers was dat een zeer gênant moment. We moeten nog zeker 1 uur wachten voordat onze vlucht vertrekt. Het eten aan boord is te erg voor woorden; een klef bruin broodje zonder beleg, een droog cakeje en een bekertje lauw water.

Eenmaal op Denpasar aangekomen, moeten we eerst de bagage van de band halen en daarna opnieuw inchecken voor de vlucht naar Mataram op Lombok. Een poging om iets te eten op de luchthaven liep uit op een teleurstelling. Het enige restaurant bleek maar een beperkte kaart te hebben. De noedels die ik bestelde waren wel ok, maar de Gado Gado van Wim was een bord met garantie voor diarree. Nadat hij zijn bord 1 keer terug had gestuurd, zijn we uiteindelijk maar weggegaan zonder die rotzooi te betalen.

De vlucht naar Mataram liep gelukkig zonder problemen, maar bij aankomst bleek onze transfer niet aanwezig te zijn. Toen we Sunda Trails daarover belde, kregen we te horen dat er geen reservering voor ons was. We moesten maar een taxi nemen. Na contact met het 24-uurs nummer van Happy Trails, kwam er alsnog een chauffeur om ons naar Tetebatu te brengen.

Een uur later dan verwacht, kwamen we in het hotel aan. Gelukkig was de vrouw van de eigenaar zo aardig om voor ons nog een maaltijd te bereiden. Na een heerlijke Nasi Lombok style, konden we eindelijk deze dag afsluiten.