Koningsgier

16 december 2018 - Boca Tapada, Costa Rica

Vanmorgen is het Wim die erg vroeg wakker is. Omdat de zon rond 05:45 opkomt, hebben we tijd om nog snel even te douchen.

Bij het terras aangekomen, zien we de eerste vogels al zitten. Dit keer zitten er ook Kolibries tussen.

Dag 3 - Montezuma oropendolaDag 3 - Brown-hooded parrotDag 3 - Great curassow (female)

Snel de flitsers en camera in orde gemaakt en we zijn weer klaar voor de start.

Om 07:00 staat het ontbijt klaar en onderbreken we het fotograferen even.

Dag 3 - Ontbijt met uitzicht op de vogeltjes

Na het ontbijt rijden we richting de hut voor de Koningsgier. Omdat er de hele ochtend al buien vallen, gaan we met de auto.

Dag 3 - Carolien in de Vulture Hide

Het is een prachtige ruimte met 4 plaats en vandaag hebben we de hut voor ons 2.

De eerste Zwarte gieren zitten al op de setting en achterin zit ook al een Koningsgier.

Jammerlijk krijgen we een aantal flinke regenbuien op ons dak. Na elke bui komt de zon er wel weer door. Op dat moment spreiden alle zwarte gieren hun vleugels uit om die te drogen. Om 11:00 komt de beheerder even kijken hoe het gaat. We mogen zo lang blijven zitten als we zelf willen.

Dag 3 - King vultureDag 3 - Een Zwarte gier laat zijn vleugels drogenDag 3 - Crested Caracara

Na een lange wolkbreuk zitten we eigenlijk te overwegen om te gaan inpakken als de ene Koningsgier na de andere landt.

Totaal hebben we er 4 op het zelfde moment lopen.

Tegen 13:00 houden we het voor gezien en rijden we weer terug naar het hotel.

Dag 3 - vogels spotten vanuit de hangmat

Na de lunch houden we de rest van de middag ons gemak. Even de foto's een beetje uitzoeken en uploaden. Om 16:00 uur posten we onszelf weer op het terras voor de vogels.

Helaas vandaag een stuk minder vogels, maar dat is wel minder stressvol fotograferen.

Dag 3 - Summer tanagerDag 3 - Palm tangare

Om 18:30 eten we met de rest van de gasten in de eetzaal. Een groot aantal is vanavond voor het laatst. Wij kunnen nog een paar daagjes blijven.

Tijd om te gaan slapen.