Van Kathmandu via Bungamati naar Bhaktapur

25 april 2005 - Bhaktapur, Nepal

Dag 03 - Wim in BungamatiVanmorgen zijn we rond 09:00 uur vanuit Kathmandu vertrokken.

Vanaf vandaag gaan we Nepal te voet verkennen.

Dag 03 - Bungamati 4

De eerste stop is Bungamati. Hier brengen we een bezoek aan het centrum van het dorp. De centrale waterplaats is echt het hart van het dorp. Hier wassen de vrouwen hun kleding en zichzelf.Dag 03 - Bungamati 2

Rond de tempel op het plein zag je overal kruiden en granen in de zon liggen. Dit is de manier om deze te drogen.

Vervolgens zijn we te voet verder gegaan naar Khokana.

Dag 03 - Khokana 2

In Khokana hebben we een bezoek gebracht aan een tempel ter ere van Ganesh.

Hier stappen we ook weer in onze bus voor het laatste stuk naar Bhaktapur.

Na een heerlijke lunch hebben we een poging gedaan om een wandeltocht uit de Lonely Planet te lopen. Helaas hebben we dat moeten opgeven, nadat we tot 2 keer de weg kwijt raken in de wirwar van straatjes.

Toch hebben we veel gezien.

Er zijn hier een aantal belangrijke pleinen;

Durbar Square: Een plein met prachtige houten tempels die rijkelijk zijn versiert met houtsnijwerk.

Dag 03 - Potters Square 1

Potters Square: Dit plein is vooral beroemd door de pottenbakkers die rond dit plein hun werkplaatsen hebben. Ze gebruiken het plein om hun werkstukken te drogen en af en toe kan je vanaf het plein zien hoe de pottenbakkers aan het werk zijn.

Dag 03 - School kinderen @Taumadhi Tole

Taumadhi Tole: op dit plein staat de hoogste tempel van de Kathmandu-vallei de Nyatapola Tempel. Vanaf de top van de tempel heb je een prachtig uitzicht over het plein.

We eten vanavond in 1 van de eettentjes aan Durbar Square. Daar hebben we een record gebroken; we moesten ruim 45 minuten op ons eten wachten. Wel was het eten het wachten waard, maar even snel een hapje eten is er hier niet bij.

Vandaar dat ze hier nog geen Mac Donalds hebben; ze weten niet wat "fast food" is.