Karijini National Park

13 september 2012 - Karijini National Park, Australië

Na het ontbijt zijn we naar de Weano day-use Area gereden. Van daar uit zijn we eerst naar de Look-out van Junction Pool gelopen. Vervolgens lopen we naar het uitkijkpunt van Oxer. Bij beide uitzichtpunten kan je heel goed zien met wat voor kracht de grond en rotsen uit elkaar zijn gedrukt.

Dag 16 - Spider Walk 1Op het parkeerterrein aangekomen zetten we de auto in de buurt van een picknickplaats en lopen we richting Hancock Gorge. Dag 16 - Spider Walk 2Hier lopen we via een steil pad met trappen naar de rand van de Gorge. Vervolgens gaan we met 2 metalen trappen naar beneden tot we op de bodem van de Gorge staan. Na een tijdje lopen, moeten we via de rotswand een paar smalle stukken passeren totdat we in het amfitheater aankomen.

Dag 16 - Spider Walk 4

Dit is een half rond gewelf met een enorm hoge achterwand. De volgende uitdaging is de Spider Walk, een smalle gang met over de bodem het begin van de waterval. Je hebt hier 2 opties; natte voeten en door het stroompje lopen of voetje voor voetje langs de wand klimmen met aan iedere kant van het water een voet.

Dag 16 - Kermits Pool (1)

Ik ga uiteindelijk maar voor de natte voeten.

Als we eindelijk bij Kermits Pool aankomen zijn we verrast over het prachtige groen/blauwe water. We kunnen nog iets verder en een blik werpen op Reagans Pool, maar dat is verboden gebied (niet veilig genoeg)

Ook bij deze trip moeten we weer via dezelfde weg terug om bij de auto te komen.

Dag 16 - Handrail Pool (1)

Na een koele Cola bij de camper, lopen we naar Weano Gorge. Dag 16 - Carolien @Spider WalkDit trail begint meteen goed met een poel met water waar we doorheen moeten. Gelukkig wisten we hiervan af dus de camera’s e.d. zijn of in de auto achtergelaten of goed lekdicht ingepakt. Dus schoenen uit, shirt omhoog en lopen maar. Vlak daarna moeten we door een 2de poel, maar die is minder diep en minder ver.

Dag 16 - Wim taking pictures during Spider WalkNa een lange gang door de rotsen komen we bij de waterval. Je moet het zo zien; het water waar we doorheen lopen valt over de rand van de waterval.

Dag 16 - Handrail Pool (2)

Net voor de opening, aan de linkerkant van de rots, is een stevige leuning gemonteerd. Met behulp van deze leuning en een aantal stevige traptreden die aan de rots zijn vastgemaakt, kan je op de bodem van de waterval komen. Het water is prachtig en helder, maar ook ijskoud. Ik kon het natuurlijk niet laten en moest en zou even zwemmen in de Handrail Pool.

Dag 16 - Spinifex pigeonOok hier lopen we via dezelfde route weer terug.

Dag 16 - Zonsondergang

Na een heerlijke lunch op een van de picknick plaatsen, rijden we terug naar de camping. Onderweg stoppen we nog even om een flesje wijn te kopen voor vanavond.

Na een heerlijk warme douche is het tijd voor een beetje ontspanning.