Van Kalbarri naar Cervantes

22 september 2012 - Cervantes, Australië

Toen de wekker vanmorgen om 05:15 uur ging, was het buiten nog donker.

Na een avond en nacht vol regen, rijden we met zware bewolking weg. We rijden zo veel mogelijk via de kustweg. Onderweg krijgen we nog een paar korte buien, maar verder verloopt de rit voorspoedig.

Voor 12:00 uur rijden we het terrein van het Pinnacles Caravan Park op. Er is hier gelukkig ruim voldoende plek en binnen korte tijd staan we.

Dag 25 - De Pinnacles van Nambung N.P. (1)

Na een snelle lunch rijden we naar het Nambung N.P.. Hier vindt je de beroemde Pinnacles. Je kan ze op 2 manieren bekijken; lopend via een 1,2 kilometer lang trail of per auto.

Omdat we voldoende tijd hebben, zijn we eerst gaan lopen en daarna hebben we de auto gepakt voor de lange autotour. Dag 25 -  Rose breasted cockatoo @  Nambung N.P.De Pinnacles zijn stenen kolommen in verschillende vorme

Dag 25 - De Pinnacles van Nambung N.P. (2)

n en formaten die over een aantal vierkante kilometer verspreidt staan. Je staat ervan te kijken hoeveel formaten en vormen er zijn.

Het valt hier echter niet mee om een foto of video-opname te maken zonder auto en/of mensen in beeld. De auto route is dan wel afgezet, maar er zijn voldoende plekken waar je kan stoppen en rondlopen.Dag 25 - De Pinnacles van Nambung N.P. (3)

Na 1 ½ uur verlaten we Nambung N.P. en rijden we terug naar Cervantes. Na een biertje beginnen we aan de rotste klus van deze reis; inpakken. Dag 25 - Rock Lobster Platter @Cervantes Country ClubVoor het avondeten gaan we naar de Cervantes Country Club. Dit klinkt chiquer dan dat het is. Via de camping kregen we een kortingskaart voor een lokale Rock Lobster Platter. Dit is een flinke hoeveelheid vis en schaaldieren op je bord: kreeft, oesters, garnalen, Snapper en inktvis. Een heerlijke maaltijd voor $65,--