Van Kabale (Lake Bunyonyi) naar Mweya Lodge (QENP)

4 juli 2006 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

Vandaag stond in het teken van de game drive.

Na een trage start bij het ontbijt zijn we om 08:30 uur vertrokken vanaf ons hotel aan Lake Bunyonyi. Het eerst Nationale park wat we hebben aangedaan was Bwindi Impenetrable N.P. Hier hebben we voornamelijk Blue Monkey, Columbus en Red tailed monkey’s gezien.

Dag 13 - Queen Elizabeth NP (1)Dag 13 - Queen Elizabeth NP (2)Dag 13 - Queen Elizabeth NP (3)

Na de lunch zijn we via Kigezi Wildlife Reserve het Queen Elizabeth NP in gegaan. Hier leven bijzondere leeuwen die in bomen klimmen.

Dag 13 - Queen Elizabeth NP (4)Dag 13 - Queen Elizabeth NP (5)Dag 13 - Queen Elizabeth NP (6)

We hadden geluk, want al in het begin van het park vonden we een Acacia boom met daarin 4 leeuwinnen. Het is een gek gezicht om deze enorme dieren in een boom te zien hangen. Omdat we de leeuwen al snel hadden gevonden was er voldoende tijd om het park te doorkruisen en een game drive te doen in het noordelijke deel van het park. Hier zagen we voornamelijk Water Buck, Ugandan Kob, Buffels, Giant Forest Hog, Warthog en Olifanten.

Dag 13 - Queen Elizabeth NP (7)Dag 13 - Queen Elizabeth NP (10)Dag 13 - Queen Elizabeth NP (11)

Het was al donker toen we het NP verlieten en nadat we onze bestelling voor het avondeten via de telefoon hadden doorgegeven, gingen we vol goede zin naar ons guest house. Al snel hadden we door dat er iets fout zat met onze reservering.

Amos ging even 5 minuutjes weg en kwam toen terug met de mededeling dat we ergens anders zouden slapen. Uiteindelijk hebben we overnacht in Mweya Lodge in het QENP. Dit was eigenlijk geen slecht nieuws, want na 2 nachten in hotels zonder of met beperkt stromend water, waren we ernstig toe aan een warme douche.