Jomson naar Kagbeni (2810 m)

22 september 2016 - Kagbeni, Nepal

Vanmorgen werden we beide nog voor de wekker wakker na een heerlijke nacht slaap.

Na het ontbijt begonnen we aan de eerste etappe van de trekking van Jomsom naar Kagbeni (2810 m). Omdat het water in de rivier hoger staat, lopen we het grootste deel van de route over de ‘’weg’’. Na ruim 2 uur lopen, drinken we een kop thee in Yakle Bhalti op zo’n 1½ uur van Kagbeni.

Zicht op Jomsom  Onderweg naar Kagbeni

In Kagbeni aangekomen, checken we in bij het eerste hotel van het plaatsje. Het uitzicht vanuit de kamer is prachtig en we kijken over de rivier bedding richting Jomson. Na de De kamer is er basic en na diverse pogingen lukt het ons niet om warm water te krijgen. Dan toch maar een koude douche (wat heb ik daar een hekel aan).

In de loop van de middag gaan we het plaatsje in voor een kop thee met een appelpunt. De lunch viel een beetje tegen en we hebben trek in iets lekkers. Eerst naar de grens met Upper Mustang. Daar zit nu een koffiehuis met echte koffie. Helaas zijn daar de appelpunten op, maar die koffie is binnen. Ze hebben hier een echte Illy koffie machine. Dat ding trekt zoveel stroom dat er een aparte generator moet worden opgestart voor elke bestelling.

YacDonalds  Kagbeni  Gebedsmolens Kagbeni

Kagbeni doet erg middeleeuws aan en sommige straatje en pleintjes zouden niet misstaan in Games of Thrones. Maar je heb hier ook de (voor ons) orginele vestiging van Yak Donalds. Natuurlijk lopen we ook even naar het meest vreemde beeld dat je je kan voorstellen, een meters hoge afbeelding van een man met een enorme penis. Volgens de gids is het een hindugod die zorgt voor de bescherming van het dorp.

Voor de appelpunt gaan we uiteindelijk naar het theehuis waar we 5 jaar geleden ook zijn geweest. Daar raken we aan de praat met een dame uit Frankrijk en haar medereiziger uit Nieuw Zeeland. We wisselen ervaringen en reisverhalen uit en lopen dan terug naar het hotel.

Gelukkig is onze keuze voor het avondeten beter. Na een heerlijke Dal bhat bespreken we de plannen voor morgen nog even met de gids en dan tijd om te gaan slapen.