Delhi & nachttrein naar Bikaner

27 april 2002 - Delhi, India

Ik heb al veel over deze stad gehoord en gelezen. Volgens iedereen is het een vreselijke, vieze, lawaaierige stad met veel te veel mensen. Dat alles klopt en het is nog erger!
Na het ontbijt zijn we per bromtaxi naar het “nieuwe” Delhi gegaan, Connaught Place. Dat is een wijk met winkels, bedelaars en aspirant gidsen die je ongevraagd gaan rondleiden en dan geld van je willen. Na een welverdiende lunch hebben we een poging gedaan om naar de oude stad te lopen, maar deze stad is een doolhof en het lukte zelfs Wim niet om hier de weg te vinden. Toch maar weer in een bromtaxi gesprongen om even later bezweet en stoffig bij het Rode Fort aan te komen.
Het fort stelde weinig voor en de musea die zich op dat terrein bevinden zijn bijna lachwekkend.
Dus maar weer in onderhandeling over de prijs van een taxi richting het hotel. Natuurlijk kan de taxichauffeur ons, op weg naar het hotel, nog wel even naar een handwerk winkel brengen. Dat is een standaard trukje om nog meer geld aan je te verdienen. De chauffeurs krijgen een vette commissie voor de souvenirs die je daar tegen super hoge prijzen koopt. Deze chauffeur had pech! Ik was klaar met winkelen en wilde het stof van me afspoelen en schone kleren.

Dag 02 - nachttrein naar BikanerVanavond gaan we per nachttrein naar Bikaner en we moeten nog wat proviand inslaan voor deze rit. In de trein blijkt dat er niet voor iedereen een slaapplaats is. Wij zitten volgens het schema 3 coupe’s uit elkaar.
Nu mogen we een poging doen om te slapen op een harde matras zonder kussen in een bloed hete coupe. O ja dit is First Class !!