Van Bikaner naar Jaisalmer

29 april 2002 - Jaisalmer, India

Na het ontbijt zijn we vertrokken uit Bikaner. Eigenlijk vonden we dit plaatsje model staan voor alle verhalen en vooroordelen over India. Het was er warm, vies, lawaaierig, enz. Na een lange, warme busrit zagen we in de verte al de contouren van Jaisalmer. In deze plaats staat een enorm fort op een hoge berg. Het hotel ligt buiten de stad, maar verder is het een prima stekje.

Dag 4 - lekke bandNa een uurtje zwemmen hebben we een riksja genomen naar het centrum. Helaas kregen we na 20 meter al een lekke band. Al gauw bleek dat het repareren van de band te lang zou gaan duren. Gelukkig werden we snel opgepikt door een andere riksja. Het is opvallend hoe hartelijk de mensen hier zijn. Iedereen is in voor een praatje en wil van alles van je weten. Na het eten werden we de juwelierszaak van Raja ingezogen en we kwamen daar niet zomaar weer weg. Het werd een onvergetelijke ervaring en we hebben veel met hem gelachen. Na Raja veel handen gegeven te hebben zijn we per riksja weer naar het hotel gegaan. Ook dit werd weer een rit met veel gepraat en we moesten hem vooral morgen weer opzoeken. Het einde van een geweldige dag in een geweldige plaats.