Glaciar Perito Moreno

19 januari 2008 - El Calafate, Argentinië

Vanmorgen werden we opgehaald voor onze excursie naar Perito Morino. Dit is toch wel de beroemdste gletsjer van Argentinië.

Het National Park ligt zo’n 1 ½ uur buiten de stad en vanaf de ingang is het nog wel 30 minuten rijden naar de gletsjer zelf.

Aan de overkant van de gletsjer zijn diverse terrassen gebouwd vanwaar je de gletsjer kan bekijken.

Dag 24 - Glaciar Perito Moreno (7)Dag 24 - Glaciar Perito Moreno (3)Dag 24 - Glaciar Perito Moreno (2)

We hadden geluk, want in de 1 ½ uur dat wij daar stonden, braken er verschillende stukken van de gletsjer af. Wim heeft daarvan prachtige foto’s kunnen maken.

Vervolgens hebben we een boottocht van 1 uur gemaakt langs de rand van de gletsjer. Helaas kwam de wind vanaf de kant van de gletsjer, dus in no-time hadden we de fleecetruien weer aan.

Dag 24 - Glaciar Perito Moreno (9)Dag 24 - Glaciar Perito Moreno (12)Dag 24 - Glaciar Perito Moreno (1)

Op de terugweg hebben we geluncht op een boerderij waar ze zelf zorgen voor het fokken en slachten van het vee. Dit vlees wordt op verschillende wijze klaargemaakt; van steak tot stew.

Ook vanavond was het weer zoeken naar een vrije tafeltje in de vele restaurants. Het is hier zo druk dat hier om 20:30 uur geen tafel meer vrij is. El Calafate is niet alleen populair bij toeristen, maar er komen hier ook veel Argentijnen vakantie vieren, omdat het nu in Buenos Aires erg warm is.

Uiteindelijk vinden we nog een tafeltje in een grand café-achtig restaurant. Het eten is goed en de wijn is 2 halen 1 betalen. Wat wil je nog meer?