Game drive & Boottoer Murchison Falls National Park

6 juli 2006 - Murchison Falls National Park, Oeganda

Vandaag zijn we al vroeg vertrokken om de ferry van 07:00 uur te halen.

Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (2)

Er stond een game drive van 5 uur door het noordelijke deel van het park op het programma.

Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (3)Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (4)Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (5)

Eindelijk zagen we giraffes, hartebeest en bushbuck’s.

Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (6)Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (7)Dag 15 - Game drive Murchison Falls NP (8)

Helaas lukte het niet om de leeuwen en luipaarden te spotten die volgens andere gidsen wel in het park waren gesignaleerd.

Na een snelle lunch in de rijdende auto gingen we aan boord van de boot die ons over de Nijl naar de waterval zou brengen.

Dag 15 - Boottocht Murchison Falls NP (1)Dag 15 - Boottocht Murchison Falls NP (7)Dag 15 - Boottocht Murchison Falls NP (3)

Onderweg hadden we ruim de tijd om te genieten van de vele nijlpaarden en krokodillen die aan de oevers van de Nijl leven.

Bij de waterval zijn wij van boord gegaan voor een korte maar mooie klim naar de top van de waterval.

Dag 15 - Boottocht Murchison Falls NP (8)Dag 15 - Boottocht Murchison Falls NP (9)

Daar stond Amos al weer op ons te wachten om ons terug te brengen naar de Lodge.