Van El Calafate naar Buenos Aires

20 januari 2008 - Buenos Aires, Argentinië

Vanmorgen eens geen vroege bus, maar lekker uitslapen en een vlucht om 10:45 uur.

We dachten per bus al een heel stuk naar het noorden te zijn gereisd, maar dat viel erg tegen als je op de kaart kijkt.

Na een vlucht van 3 uur komen we aan in Buenos Aires. In het vliegtuig hebben we eindelijk tijd om ons een beetje in te lezen. Op de luchthaven gaan we nog even langs de tourist information en daarna nemen we een taxi naar het hotel.

We beginnen in de wijk Ricoleta. De belangrijkste bezienswaardigheden liggen op loopafstand van het hotel. Eerst een wandeling door de hoofdstraat, waarna we een bezoek brengen aan Cementerio de la Recoleta.

Dag 25 - La Recoleta BegraafplaatsDag 25 - La Recoleta Begraafplaats

Hier liggen veel belangrijke personen begraven, die een rol in de Argentijnse geschiedenis hebben gespeeld.

Dag 25 - La Recoleta BegraafplaatsDag 25 - La Recoleta BegraafplaatsDag 25 - La Recoleta Begraafplaats

De temperatuur in Buenos Aires is een heel stuk hoger dan in het zuiden, dus was het inmiddels tijd voor een terrasje.

Op zondag worden op verschillende plaatsen in de stad (antiek)markten gehouden. Ook in Ricoleta verandert het park in een markt met muziek en andere vormen van entertainment.

Aan het begin van de avond nemen we een taxi naar San Telmo. Hier is op zondag de grote antiekmarkt. Een ander reden om hier heen te gaan is de Tango. Dit is ook de plaats waar de inwoners van de stad heenkomen om op straat tango te dansen.

Dag 25 - Tango op straatDag 25 - Muurschildering

De wijk is erg pittoresk, maar voor een goede steak moet je hier niet zijn. Voor gezelligheid, pizza en koud bier is dit wel de juiste plek.