Dagtrip Tierra del Fuego

10 januari 2008 - Ushuaia, Argentinië

Vanmorgen om 08:30 werden we opgehaald voor onze trekking/kano trip door Tierra del Fuego.

We reden met nog 10 anderen onder leiding van een Engels/Spaans/frans-talige gids naar het Nationale Park.

Dag 15 - Wim tijdens de koffiepauzeDag 15 - Lunch in Tierra de FuegoDag 15 - gevleugelde bezoeker

Tijdens een 2 uur durende wandeling vertelde hij van alles over de flora en fauna van het Nationale Park. Vervolgens reden we naar een campsite aan het Lago Lapaita, waar een BBQ-lunch voor ons klaar stond.

Na de lunch kregen we kleding, zwemvesten en instructies voor de kano tocht.

Dag 15 - Voorbereiding voor de kanotochtDag 15 - Klaar om te water te gaanDag 15 - varen op de Lapaita

In groepjes van 4 personen, gingen we per kano de Lapaita af richting het Beagle kanaal.

Bij de officiële ingang van het Nationale Park gingen we weer aan wal.

Dag 15 - Ingang van Tierra del Fuego NPDag 15 - officiële ingang van het Nationale ParkDag 15 - Tierra del Fuego

Als we weer terug zijn in ons hostel, pakken we onze spullen. We moeten morgen extreem vroeg op, dus na een vroeg diner is het tijd om te gaan slapen.