Dag 3 Trans Siberië Express

18 mei 1998 - Novosibirsk, Rusland

10:45 uur Moscow Tijd
Trans Siberie Express -08Waar we zitten weet eigenlijk niemand. De trein stond vanmorgen toen we wakker werden stil op een rangeerterrein.
Daarna zijn we langzaam vertrokken en door een prachtig bosrijk gebied gereden. Nu staan we al weer een tijdje stil.
We hebben in de tussentijd een ontbijtje gemaakt en onze coupegenoten kennis laten maken met onze muisjes en hagelslag.
De wodka van gisteravond heeft wel z’n sporen nagelaten en Carolien is vanmorgen opgestaan met een klein katertje.

Trans Siberie Express -1014:00 uur Moscow Tijd
We rijden weer !!! Na een stop van meer dan een uur komt de trein weer in beweging.
We zitten nog steeds op de alternatieve route en na wat rekenwerk komen we op een vertraging van ruim een etmaal.
In de trein wordt opgelucht uit de ramen gekeken. Het blijft een vraagteken of we nog langs de blokkades komen.
Dat zal waarschijnlijk vandaag wel duidelijk worden.
Op het laatste station hebben we nog snel een brood kunnen bemachtigen.
Ook daar trok de trein bijzonder veel aandacht, omdat de Trans Siberië Expres hier normaal niet komt.
Hopelijk komen we weer snel op het gewone spoor zodat ons verblijf in Peking niet in gevaar komt.

17:00 uur Moscow Tijd
We rijden weer in een normaal tempo. Het lijkt alsof de problemen nu achter ons liggen.
Dit was toch een bijzondere ervaring. Door die blokkade zijn we door een gebied gekomen waar je normaal niet komt.
In de tussentijd is Wim druk met het geven van Engelse les aan een deel van de Chinese passagiers.