Dag 4 op Texel

9 oktober 2020 - Texel, Nederland

We beginnen deze dag met een bezoekje aan de Franjepootjes. Hiervoor rijden we naar het vogelkijkscherm langs de Hoofdweg.

Hier zitten de Grauwe Franjepoot en Rosse Franjepoot; 2 bijzondere soorten.

Helaas zitten beide vogels erg ver van het kijkscherm en uiteindelijk hebben we enkel een paar record shots.

Dag 9 - Zoeken naar de Grauwe en Rosse FranjepootDag 9 - De Grauwe en Rosse Franjepoot

De volgende stop is  het reddingsboothuis van de KNRM. Hier doen we nog een laatste poging om de Europese Kanarie en de Bruine Boszanger te fotograferen.

Helaas komen we dit keer niet verder dan een flits van een klein bruin vogeltje (mogelijk de Bruine Boszanger)

Daarna rijden we richting de Tuintjes. Inmiddels lopen hier meer vogelaars dan dat er vogels te zien zijn.

Het is vandaag eigenlijk te druk.

Dag 9 - De vuurtoren vanaf het reddingsboothuis van de KNRMDag 9 - Graspieper - Meadow pipit

We lunchen aan de Vogelkijkwand bij de Robbenjager. Terwijl we onze broodjes opeten, kijken we uit over een prachtig gebied met vogeltjes. Er zitten hier ook konijntjes in alle kleuren. Deze zitten hier al jaren en blijkbaar hebben deze, ooit huis konijnen, een manier gevonden om in het wild te overleven.

Dag 9 - Uitzicht vanaf de kijkwandDag 9 - Vuurtoren Eierland -2-

Na een korte wandeling stoppen we bij de Robbenjager voor een kopje koffie/chocolademelk en een appelpunt.

Dag 9 - Warme chocolademelk met.....

We eindigen onze fotodag bij de Volharding. Het water is vandaag veel verder teruggelopen dan gisteren.

Dag 9 - Fotograferen op het slikDag 9 - Rosse grutto - Bar-tailed GodwitDag 9 - Drieteenstrandloper - Sanderling

Hierdoor zitten de vogels veel verder van de dijk af en zijn daardoor ook lastiger te fotograferen.

We sluiten de laatste dag op Texel af met een heerlijke maaltijd bij Quinty's.