Dag 3 op Texel - windkracht 5-6

8 oktober 2020 - Texel, Nederland

We beginnen de dag met een hoop regen en windkracht 6. Gezien het weer houden we vanmorgen ons gemak.

Na de lunch klaart het op.

Snel pakken we onze spullen en gaan op pad.

We beginnen weer bij het reddingsboothuis van de KNRM. Hier zijn meer vogelaars dan vogels, dus daar hebben we het al snel gezien. We besluiten de grote lenzen in de auto te laten en met alleen de groothoek, lopen we het strand op richting de Volharding. Hier loop je redelijk uit de wind en we besluiten helemaal naar de Volharding te lopen.

Dag 8 - Schelpen op het strandDag 8 - Het schip De VolhardingDag 8 - Zeewier op het strand

Omdat het inmiddels afgaand water is, kunnen we een heel stuk over de slik lopen. Tot onze verbazing zien we hier voor het eerst de steltlopers waarnaar we al een paar dagen zoeken. In het gebied raken we aan de praat met een gids van de Vogelwerkgroep die daar met 4 gasten loopt.
Samen lopen we door het gebied en kijken naar de verschillende soorten.

Uiteindelijk lopen we terug naar de auto.
Gezien we bij de Volharding kunnen parkeren, gaan we per auto terug.

Dag 8 - Wulp	- Eurasian curlewDag 8 - Zilverplevier - Grey Plover

Daar aangekomen, lopen we met de camera's de dijk af. Meteen hebben we een Lepelaar en Wulp voor de lens.
Verderop zien we ook een Zilverplevier langs het water lopen. Die willen we nog wel even fotograferen.

Dag 8 - Bontbekplevier - Common Ringed PloverDag 8 - Zilvermeeuw - Herring Gull

Na 1,5 uur beginnen we het licht te verliezen.
Tijd om naar ons appartement te gaan.

Terug in ons appartement, bekijken we eerst de oogst van deze middag onder het genot van een Texels biertje.

Voor het eten lopen we naar het centrum. Na een heerlijke maaltijd lopen we terug naar het appartement.

Morgen zijn de voorspellingen redelijk gunstig, dus morgen vroeg op.
Nu nog even broodjes voor morgen smeren en lekker slapen.