Van Constanta naar Zetea

23 juni 2018 - Zetea, Roemenië

Dag 08 - Klaar voor vertrekVanmorgen schrok ik wakker van het daglicht. Even dacht ik dat we ons hadden verslapen, maar volgens mijn horloge was het nog maar 05:45. Hierdoor heb ik nog waar tijd om te gaan douchen. Als alles is ingepakt, is het tijd om te gaan ontbijten.

We hebben vanmorgen de tijd om rustig te ontbijten en dat doen we dan ook.

Na het ontbijt pakken we de auto in en rijden we naar het Ciucurova waar we overstappen.Dag 08 - Het (andere) busje komt zo

Nadat we zijn overgestapt, maken we kennis met onze nieuwe reisgenoten. We zetten weer koers richting Macin.

Bij Brăila nemen we de pont naar de andere kant van de Donau.

Tegen 12:00 uur zien we de eerste bergen aan de horizon. Ook lijkt het weer een beetje op te klaren, want we zien hier en daar stukjes blauw in de lucht.

Dag 08 - Op de pont bij BrăilaDe weg slingert langzaam omhoog. Het landschap is veranderd van laagland naar bos. We passeren het hoogste punt van 1.200 meter.

Om 14:30 uur stoppen we voor een late lunch. Na een snelle maaltijd rijden we door naar onze eindbestemming.

Als we bijna bij het hotel zijn, worden we aangehouden door de politie. De gids heeft te hard gereden en krijgt hiervoor een boete. Daar staan we dan 15 minuten van onze bestemming.

Als we bij het hotel aankomen gaan we meteen naar de eerste hut. We hebben net genoeg tijd om wat spullen uit de cameratassen te halen.

Dag 08 - Bruine beer 1Omdat we aan de late kant zijn, gaan we naar de hut in het bos. Deze ligt bovenop een heuvel en het is een redelijke klim naar boven. Blijkbaar ziet de gids mij als een klein teer vrouwtje, want hij wil perse mijn tas naar boven dragen. Ik zou me bijna beledigd voelen.

Dag 08 - Bruine beer 2De hut is ruim genoeg voor 4 fotografen, maar omdat er maar 3 luiken zijn, moeten we door glas fotograferen.

Om 20:00 uur is er al 3 keer een beer langsgekomen. Twee keer een jonge en 1 keer een grote vrouwtjes beer.

Door de bomen is het uitdagend fotograferen. Er zijn plekken op de setting erg donker en andere liggen weer vol in de zon. Vooral lastig als de beer met z'n kop in de zon staat en met de rest in de schaduw.

Dag 08 - Er is zelfs beren bierOm 21:30 komen ze ons uit de hut halen. Dit keer heeft onze gids z'n geweer mee. Gezamenlijk lopen we weer naar beneden.

Terug in het hotel, genieten we van heerlijke zelfgemaakte bosbessen likeur. Na het diner is het alweer tijd om te gaan slapen.