Buenos Aires

21 januari 2008 - Buenos Aires, Argentinië

Voor vandaag heeft Wim een wandelroute uitgestippeld lans de hoogtepunten van down town Buenos Aires.

Via de luxe winkels van Avenue Avares zijn we richting de English Tower gelopen. Deze toren van een cadeau van de Engelse regering aan de stad Buenos Aires. Via het daarachter gelegen park lopen we naar Playa de Mayo. Buiten het plein zelf, staat hier ook het roze huis dat een belangrijke trekpleister is omdat hier het beroemde balkon van Evita te vinden is.

Dag 26 - English TowerDag 26 - Het roze huisDag 26 - Overheidskantoor

Voor de lunch gaan we naar Avenue Florida, een beroemde en drukke winkelstraat waar vroegen ook een vestiging van Harrods gevestigd was. Het gebouw staat er nog steeds, maar is leeg.

Vanaf Avenue Florida is het maar een klein stukje lopen naar de Obelisk die het beginpunt is van alle wegen in Argentinië.

Moe van het lopen, nemen we een taxi naar het hotel. Tijd voor een frisse douche en een koud biertje.

Voor het diner gaan we naar Puerto Mador. Dit is 1 van de twee havens van de stad. Na jaren van verval zijn ze druk bezig om van dit gebied een moderne woon/werk en uitgaans-omgeving te maken.

Dag 26 - Puerto MadorDag 26 - Puerto MadorDag 26 - Puerto Mador by night

Er zitten aan beide kanten van de haven verschillende restaurants. Door de gebouwen aan de stadskant en de kranen op de dokken zoveel mogelijk te behouden, krijg je een sfeervolle omgeving.