Boottocht

17 december 2018 - Boca Tapada, Costa Rica

Vanmorgen worden we gewekt door de geluiden van vertrekkende gasten. Net als gisteren beginnen we de dag met fotograferen. Helaas is het erg bewolkt. Tegen de tijd dat we aan het ontbijt gaan, komt er iets meer licht.

We besluiten vanmorgen toch de rivier cruise te doen en we krijgen zelfs gezelschap van een andere gast.

Dag 4 - Golden-hooded tanagerDag 4 - Red-legged honeycreeper (male)Dag 4 - Red-legged honeycreeper (female)

Om 09:00 uur rijden we met onze auto richting de rivier waar we aan boord gaan van de boot.

Het is even lastig om onze statieven op te zetten op de boot. Er zit aan beide kanten een rij stoelen met daar tussen een smal gangpad.

Dag 4 - Klaar voor aktie

Als we het statief in het midden zetten kunnen we vanaf beide kanten fotograferen.

Tijdens de boottocht kunnen we een aantal soorten fotograferen die uniek zijn voor Costa Rica. Dag 4 - even het bier uit Nicaragua proevenAls we vlakbij de grens met Nicaragua zijn, gaan we aan wal voor een paar formaliteiten. De autoriteiten van Costa Rica wil o.a. naam, land van herkomst en paspoort nummer weten.

We houden hier ook even een plaspauze en drinken een biertje uit Nicaragua in de plaatselijke bar.

Op de terugweg ligt de focus op ijsvogels en het lukt ons om met een paar mooie foto's terug te komen.

Dag 4 - Amazon kingfisher (male)Dag 4 - Bare-throated tiger heronDag 4 - Green Iguana

Na de lunch besteden we een uurtje aan het fotograferen van de kolibrie die in de tuin van het hotel vliegt. Als de vogel is gevlogen, besluiten we om een proeftocht met 1 van de kano's van het hotel te maken.

Per kano kom je weer in een ander deel van het terrein.

Het was even wennen, maar het lukt ons aardig om samen vooruit te komen.

Dag 4 - Great curassow (male)

Op het moment dat de rivier geblokkeerd lijkt door een omgevallen boom en we daar omheen proberen te varen, komen we ineens vast te zitten.

Met geen mogelijkheid komen we los. Even vrezen we voor een middag in die kano, als het ons eigenlijk lukt om weer los te komen.

Dag 4 - Olive-backed euphonia (male)

Weer terug in het hotel, horen we een soortgelijk verbaal van 1 van de andere. Alleen hij was overboord geslagen en had ter nauwer nood zijn spullen droog kunnen houden. Voor ons even geen kano's meer.

Zoals elke avond verzamelen de fotografen zich weer op het terras. Op dit moment zijn we nog maar met z'n vijven en 2 daarvan vertrekken morgen vroeg.

Na het diner gaan we terug naar de kamer. Wim wil de flitser opstelling voor morgen voorbereiden, zodat alles klaar is voor de kolibrie sessie van morgen.