Van Bajawa naar Ruteng

10 mei 2010 - Ruteng, Indonesië

Vanmorgen hebben we rustig de tijd genomen om op te staan, te douchen en te ontbijten. De rit naar Ruteng is +/- 4 uur. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij 1 van de vele huisstokerijtjes voor Arak. Dag 14 - huisstokerijtjes voor ArakHier konden we zien hoe het hele proces in zijn werk gaat en natuurlijk mogen we ook proeven en kunnen we flesjes kopen.

Hier geen mooie glazen flesjes met een label, maar plastic waterflesjes van ½ liter. De inhoud is hetzelfde, maar hier betaal je een fractie van wat je in de winkel zou betalen.

De volgende stop was bij een klein wegrestaurant. Eigenlijk zou dit een thee stop zijn, maar gezien de tijd blijven we hier meteen lunchen.

Geziens Wims gezondheidsproblemen wilde we voor vannacht een goed hotel met een douche met warm water hebben. In overleg met Eddie hebben we dan ook besloten om niet naar het geboekte hotel te gaan.

In plaats daarvan gaan we naar Kongregasi Santa Maria Berdukacita. In dit klooster verhuren ze zeer ruime kamers die echt super schoon zijn. De zusters zijn echt behulpzaam en het klooster is prachtig met 2 hele mooie binnentuinen met palmen.

Er zijn 3 nadeeltjes aan ons verblijf in dit klooster:

1.    De nonnen zingen een aantal keer per dag en dat hoor je ook in de kamer

2.    Het klooster gaat om 21:00 uur dicht en dan moet je ook binnen zijn

3.    Je kan in de ochtend maar tot 08:00 uur ontbijten.