Van Arusha naar Simba Campsite 2.650m

24 juni 2006 - Kilimanjaro Nationaal Park, Tanzania

Na een verfrissende (koude) douche en een snel ontbijt hebben we om 07:30 uur het hotel verlaten. Bij Nature beauties aangekomen waren de dragers al bezig met het laden van de spullen.

Dag 04 - vertrek uit ArushaDag 04 - Onze dragers van Nature Beauties

Na een korte briefing zijn we richting de Marangu Gate vertrokken. Hier moesten we ons registreren voor de Rongai route.

Dag 04 - Inschrijven bij de Marangu Gate

Vanaf de Marangu Gate was het nog 2 uur over een gravelweg naar de Rongai Gate. Vooral voor de 4 dragers op de achterbank van de Jeep was dat flink afzien.

Dag 04 - Onze dragers en het voedsel voor de komende dagenDag 04 - Ons voedsel voor de komende dagenDag 04 - De bepakking van de dragers wordt gewogen

Bij de Rongai Gate werden de spullen verdeeld over 6 dragers. Elk pakket werd door een park ranger gewogen om te voorkomen dat ze een te zware vracht moesten dragen. Toen konden we op weg en beginnen aan het eerste stuk van de beklimming. Het was ruim 3 uur lopen naar het eerst kamp.

Dag 04 - De eerst meters richting Simba KampDag 04 - Tea-Time

Het pad slingerde door bosgebied afgewisseld met akkerbouwvelden met mais en aardappelen. Eenmaal wat hoger ging het landschap over in struikgewas en andere lage vegetatie. Eenmaal aangekomen in Simba kamp stond onze tent al op. De rugzakken lagen ook al in de tent.

Dag 04 - Onze tent in Simba kampDag 04 - Simba Kamp

Nadat we ons hadden ingeschreven bij de ranger werd thee met popcorn geserveerd. Een uur later kregen we een uitgebreide maaltijd met soep, aardappels, curry, gestoofde groeten en fruit als toetje. Omdat er in dit gebied leeuwen en buffels leven, lopen hier gewapende rangers rond. Het is dus niet verstandig om je na zonsondergang buiten het kamp te wagen. We zijn dus maar vroeg gaan slapen.