Angkor Wat en andere tempels

18 oktober 2004 - Angkor Wat, Cambodja

Vandaag zijn we verder gegaan met onze tour:

Angkor Wat (pagodestad): Onbeschrijfelijk mooi! Prachtige bas-reliëfs in en rond de bouwwerken. Wij hebben er ruim 3,5 uur over gedaan om dit complex te bekijken. PRACHTIG!! Neem hier echt de tijd voor.

Dag 19-Zicht op Angkor Wat  Dag 19-Angkor Wat (2)  Dag 19-Angkor Wat (1)

Dag 19-Preah Khan (2)Preah Khan (heilige zwaard van de koning): Enorm complex met een prachtige stadsmuur met Bas-reliëfs van Garuda.

Neak Pean (de opgerolde Slang): Prachtige vijver met in het midden een heiligdom.Dag 19-Neak Pean

Ta Som: Gerestaureerd complex met een prachtige toegangspoort die in de greep is van boomwortels

East Mebon: Schitterende olifanten

Pre Rup (het lichaam veranderen): Wat mij betreft zijn ze bij de restauratie van deze tempel te ver gegaan. Hierdoor is het karakter van de tempel verloren gegaan.

Dag 19-De ingang van Ta Som  Dag 19-East Mebon

Prasat Kravan: Hele oude tempel, mooi gerestaureerd. Binnen zijn schitterende bas-reliëfs in baksteen te vinden.

Dag 19-Prasat Kravan (3)  Dag 19-Prasat Kravan (2)