Andean Cock of the rock LEK & Multi flash bij San Jorge de Milpe Eco-Lodge Orchid & Bird Reserve

12 september 2021 - Mindo, Ecuador

Onze wekker gaat om 04:30. En een uur later hebben we ontbeten, onze laatste spullen Ingepakt en zitten we in de auto.

Het doel van deze ochtend is de Cock of rock. Een bijzondere vogel, die je moet hebben gezien. Als we bij de locatie aankomen, is het nog een minuut of 15 lopen. Als we in de buurt komen, horen we de eerste al roepen.

Dag 5 - Rode rotshaan - Andean Cock-of-the-Rock 1Dag 5 - Rode rotshaan - Andean Cock-of-the-Rock 2

We fotograferen vanaf een overdekte rand langs de toppen van de bomen De vogels zitten verscholen tussen de bladeren. Ondanks hun knal rode kleur zijn ze moeilijk te fotograferen. Het is lastig manoeuvreren met je camera met statief op het smalle pad.

Dag 5 - Rode rotshaan - Andean Cock-of-the-Rock 3Dag 5 - Rode rotshaan - Andean Cock-of-the-Rock 4Dag 5 - Rode rotshaan - Andean Cock-of-the-Rock 5

Als de vogels zijn weggetrokken, lopen we weer terug naar de auto. De volgende stop is de volgende lodge.

Onze 3de lodge ligt in een prachtig stukje regenwoud.

Dag 5 - Het lijkt wel vakantie

Na de lunch gaan we weer aan de slag met de multi flash. Als de opstelling klaar staat, moeten we onverwacht weer met deze camera's naar de bovenste verdieping omdat er een bijzondere vogel gezien is. Uiteindelijk kan alleen Wim een foto maken.

Dag 5 - Luis & Wim zetten de multi flash klaarDag 5 - Breedsnavelmotmot - Broad-billed MotmotDag 5 - Paarskroonbosnimf - Crowned Woodnymph

Dus weer de volledige scherpstel sessie opnieuw doen en dan kunnen we eindelijk aan de slag.

Dag 5 - Witsnorheremietkolibrie - White-whiskered HermitDag 5 - Groenkruinbriljantkolibrie - Green-crowned BrilliantDag 5 - Witnekkolibrie - White-necked Jacobin

Als de kolibries op zijn, ruimen we de boel op en gaan we nog even naar de kamer om de foto's uit te zoeken. Met een aantal foto's ben ik dik tevreden.

Dag 5 - Witsnorheremietkolibrie en PaarskroonbosnimfDag 5 - Groenkruinbriljantkolibrie en PaarskroonbosnimfDag 5 - Groenkruinbriljantkolibrie en Paarskroonbosnimf -2-

Na het diner maken we ons klaar voor de volgende dag