Van Amsterdam naar Quito

8 september 2021 - Quito, Ecuador

Het was tot nu toe een hectische ochtend. Thuis ging alles op rolletjes en het lukte zelfs een eerdere bus te nemen. Op Schiphol aangekomen bleek het vele malen drukker dan verwacht. Omdat ze bij de check-in moeten checken of je aan de vereisten voor je bestemming voldoet, gaat het enorm langzaam. Uiteindelijk worden we naar een ander deel van de vertrekhal gestuurd om uiteindelijk in te checken. Inmiddels begint de tijd te dringen. We moeten ook nog even langs de GWK om de bestelde dollars op te halen. Bij de security check lijkt het rustig, maar een deel van mijn handbagage moet extra worden gecheckt (portemonnee met te veel losse munten) waardoor we uiteindelijk net op tijd bij de gate zijn.

Dag 1 - Eindelijk onderweg

De vlucht was lang maar redelijk comfortabel. We hebben een rij van drie voor ons tweeën en onderweg krijgen van de crew een lieve kaart ter ere van onze 2e huwelijksreis. De melding in de boeking is dus gelukt. Aan het einde van de vlucht krijgen we nog een paar flesjes rode wijn mee. Als we het vliegtuig verlaten komen we op een bijna lege luchthaven aan. Eerst controleren ze de gezondheidsverklaring en je vaccinatie bewijs, vervolgens gaan we door de douane en als we de bagage hebben opgehaald nog een laatste check van het paspoort.

Dag 1 - Kaart van de crew

Eenmaal buiten hebben we onze chauffeur snel gevonden. Als alles in de auto ligt, beginnen we aan de rit naar de lodge. Na een rit van een uur komen we daaraan. Na een korte rondleiding, maken we de camera's klaar om de eerste kolibries te fotograferen. Helaas begint het tegen die tijd te regenen en onweren. Dan houden we de rest van de tijd maar ons gemak. De kamer is rustiek en we hebben zelfs een open haard. We eten samen in een lege stille eetkamer. We zijn eigenlijk te moe om nog iets naar binnen te werken, maar een soepje en een stukje vlees lukt nog net. Na het eten krijgen we nog wat extra hout voor de haard. Ook helpen ze met het verzetten van het bed. Het dak lekt en er vallen druppels op het bed. Nu is het echt tijd om te gaan slapen.

Dag 1 - Even wennen aan bloemetjes op m'n bordDag 1- Een warm welkom in onze kamer