Van Amsterdam naar Johannesburg

9 november 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

De wekker ging vanmorgen al om 05:15. Om 06:45 stonden we bepakt bij de bushalte. Gelukkig was de bus niet extreem vol en konden we gewoon zitten. Bagage afgifte en security check verliepen soepel en inmiddels zitten we met een bakkie koffie in de buurt van de gate. Tegen de tijd dat we kunnen gaan boarden, verhuizen we richting de gate. Zodra we daar aankwamen, geef ik onze Boarding passes af.

Al snel worden we opgeroepen om ons bij de balie te melden. Helaas zijn er geen C-class stoelen meer en de gate agent wil weten of we dan nog wel meewillen. Uiteindelijk krijgen we stoelen op een rijtje van 4 met een vrije stoel in het midden. Onderweg komt de crew regelmatig een praatje maken en krijgen we wat lekkers voor onderweg.

Na een vlucht van ruim 10 uur, komen we aan op de luchthaven van Johannesburg. De wachtrij bij de security valt enorm mee en onze bagage ligt als 1 van de eerste op de band (Wachtlijst + Priority).

Eenmaal in de aankomsthal zien we al snel de borden voor het hotel. Het is een minuut of 10 lopen en het is vooral even zoeken naar de juiste lift om bij de receptie te komen. Eenmaal ingecheckt, gaan we snel naar de kamer.

Dit is een prima kamer voor 1 nacht. Helaas lukt het niet om al in te checken voor de vlucht naar Durban morgen. Het lukt wel om een lodge voor de komende nachten te boeken. Nog een wijntje (met dank aan de crew van KLM) en daarna lekker slapen.