Van Almaty via Astana naar Korgalzhyn

12 september 2017 - Korgalzhyn, Kazachstan

Vanmorgen konden we zowaar uitslapen. Helaas was ik om 06:15 uur al klaar wakker.

Dan maar douchen en op m'n gemak de laatste spullen inpakken.

Om 08:00 uur gaan we ontbijten en een uurtje later zitten we in de taxi naar de luchthaven.

Dag 12-Wachten op de vlucht naar Astana

Vandaag vliegen we van Almaty naar het noordelijk gelegen Astana, de nieuwe hoofdstad van Kazachstan.

Op de luchthaven aangekomen, ondergaan we de gebruikelijke security en incheck procedures. Dan is het wachten totdat we kunnen boarden.

Na een rustige vlucht, komen we aan in een koud en regenachtig Astana. Gelukkig hebben we vanmorgen de weersverwachting gecheckt en onze fleece vesten bij de hand gehouden.

De eerste stop is een zeer modern winkelcentrum. Daar lunchen we met een hamburger en een colaatje.

Ook halen we een paar flessen water voor de komende dagen.

Daarna zetten we koers richting Tengiz-Korgalzhyn Nature Reserve.

Na een rit van 2 uur, komen we aan bij ons guesthouse in Korgalzhyn. Als we uitstappen voelen we dat het hier een flink stuk kouder is als in Almaty. Daarnaast waait hier een straffe wind, die dat gevoel versterkt.

We slapen in een apart huisje met alle voorzieningen onder 1 dak. De verwarming brand gelukkig al als we binnen komen.

Dag 12-Ons slaapgedeelte   Dag 12-We kunnen vanavond een scene uit Kill Bill naspelen.

Nadat we onze warme kleren hebben aangetrokken, gaan we naar het hoofdgebouw voor een kopje thee. Hier worden we zelfs onthaald met warme, zelfgemaakte taart.

Dag 12-Keuze genoeg

Om 19:00 uur is het tijd voor het diner. Onze gastvrouw zet de hele tafel vol met eten, maar na die hamburger en de taart, zitten we allemaal redelijk vol. Natuurlijk kunnen we niet van tafel voordat we het een en ander proeven. Het hoofdgerecht hebben we al eens eerder gehad, maar deze smaakt een stuk beter.

Na het diner gaan we terug naar ons eigen huisje. Nog even wat lezen en dan een beetje bijslapen.

Morgen vroeg weer op.