Van Cát Tiến National Park Naar Da Lat

12 januari 2024 - Da Lat, Vietnam

Vanmorgen verloopt het ontbijt een beetje vreemd. Als we in het restaurant aankomen geeft Winnie aan dat er geen broodjes zijn en geen eieren, dus heeft ze gekookte eieren besteld ?!?

Terwijl we alvast wat muesli met yoghurt eten, komt de bediening uit de keuken met gebakken eieren met een broodje.

Na het ontbijt stappen we in een safari truck en rijden in de richting van de laatste hut. Vanaf daar rijden we verder het park in op zoek naar vogels.

Dag 12 - Onderweg met de safari truckDag 12 - Zwartkopwielewaal - Black-hooded Oriole

De oogst aan deze kant is beperkt tot een paar soorten als we weer richting het bezoekerscentrum rijden.

Daarna rijden we richting het deel dat we gisteren lopend hebben gedaan. Onderweg speuren we een deel van de weg nog lopend af op zoek naar de Groenkoptrogon.

Als we weer in de truck zitten passeren we de setting van de film crew. Wat ze hier aan het opnemen zijn is iedereen een raadsel, maar we zien een paard, een geit, een varaan, konijnen en een duif. En er zit iemand aan de kant van de weg met een bord met daarop "Omo".

Dag 12 - Filmcrew in het park

Op de terug weg moeten we weer langs die crew en dan hebben ze de hele weg geblokkeerd (tot grote ergernis van iedereen). Een stukje verderop zit ineens de Groenkoptrogon waar we al zoveel tijd naar hebben gezocht, op een takje naast de weg. Alsof hij ons kwam uitzwaaien. Wim heeft met zijn 500mm lens + extender een hele uitdaging om hem te fotograferen.

Dag 12 - Groenkoptrogon - Orange-breasted TrogonDag 12 - Groenkoptrogon - Orange-breasted Trogon

Dan zetten we koers naar onze kamer. Tijd om te vertrekken. Als we op het pontje staan te wachten, komt van de aankomende pont een ranger met een aapje in een kooi. Het beestje is zwaar gestrestst en blijkt een armpje te missen. Als Winnie voor me informeert, blijkt het beestje mishandelt door mensen en hij mag hier in het NP van zijn oude dag gaan genieten.

Wij verlaten het park zoals we er zijn gekomen, per pont. Aan de overkant maken we kennis met onze nieuwe chauffeur. Winnie regelt nog even een glaasje suikerriet sap voor iedereen en dan zetten we koers richting Dalat.

Dag 12 - Overtocht -2-Dag 12 - Overtocht -1-Dag 12 - Tijd voor een glaasje suikerriet sap

Om 12:00 uur stoppen we bij Tam Chau Restaurant voor de lunch. Dit lijkt een beetje op een foodcourt, maar dan anders.

Het eten hier is een verademing t.o.v. het eten in Cat Tien.

Dag 12 - Lunch bij Tam Chau RestaurantDag 12 - Tam Chau Restaurant -2-

Met een volle maag reizen we weer verder.

Voordat we richting het hotel gaan, maken we 2 stops; de eerste bij een pretpark met ziplines en een soort van rodelbaan en de 2de bij een attractiepark.

Op de eerst locatie proberen we de Zwartkeelhoningzuiger te fotograferen. Dit is een ondersoort van de Honingzuiger die we eerder hebben gezien.

Dag 12 - Zwartkeelhoningzuiger (v) - Langbian Sunbird (f)Dag 12 - Zwartkeelhoningzuiger (m) - Langbian Sunbird (m)Dag 12 - Himalayan Striped Squirrel

Op de 2de locatie wachten we tot het donker is geworden om een uil te fotograferen.

Dag 12 - Oosterse dwergooruil - Oriental Scops-Owl

Dan rijden we via het centrum van Da Lat naar een restaurant voor het diner. De chauffeur gaat door naar het hotel met de bagage.

Als we door de chauffeur zijn afgezet, lopen via smalle straatjes naar het restaurant.

Hier serveren ze een soort rijstkoekjes die op een bakplaat worden gebakken die veel weg heeft van een poffertjes plaat. Om het geheel te laten garen, gaat er een soort dekseltje overheen.

Dag 12 - Dinner -1-Dag 12 - Dinner -2-

Dit land blijft op het gebied van eten verbazen.

Vanaf het restaurant lopen we naar het hotel. Hier worden we hartelijk ontvangen. Onze tassen staan zelfs al op de kamer.

De kamer is lekker ruim met een ruim, zacht bed. Morgen kunnen we ook wat kleding laten wassen.
Nadat we de foto's van vandaag hebben uitgezocht, maken we ook weer eens een back-up.

Ben benieuwd was de dag van morgen zal brengen

Jouw reactie