White-Tailed Eagle Hide Nr. 2

15 januari 2018 - Balmazújváros, Hongarije

Terwijl we gisteren nog tot  05:15 uur konden "uitslapen", ging de wekker vanmorgen weer gewoon om 04:30 uur. Na een gezamenlijk ontbijt met onze Engelse reisgenoten, worden we naar White-Tailed Eagle Hide Nr. 2 gebracht

Tijdens de rit naar de hut zien we ineens een net aangereden haas op de weg liggen. Meteen stopt Janos. rijd achteruit terug en gooit de haas in de achterbak.We gaan er vanuit dat deze wel naar de Buzzard hide zal gaan.Bij de hut aangekomen, vraag Janos op welke afstand van de hut we de haas willen hebben. Vandaag dus weer haas als prooi.

Dag 5-EksterAls we de camera's hebben klaar gezet, gaan we eventjes liggen, maar slapen lukt niet. Dan maar in de stoel wachten op daglicht. Al snel komen de eerste vogels; een Torenvalk die een net gevangen prooi oppeuzelt, een koppel Raven en 2 Buizerds.

Verder is het rustig. Geen meeuwen.

De rest van de dag is het erg stil voor de hut. De vele meeuwen, Roeken, Bonte Kraaien en eksters laten zich niet zien. Om over de Zeearend maar te zwijgen.

Dag 5-TorenvalkDe enige gasten zijn de 2 Buizerds die af en toe in de boom komen zitten, maar geen interesse tonen voor het voer. Daarnaast is de Torenvalk regelmatig in de buurt van de hut. Maar steeds zit hij/zij te ver weg voor een redelijke foto.

De voorspelde zon laat zich ook niet zien, dus een "Blue Monday" waardige dag.

Aan  het eind van de middag zien we in de verte een paar Vossen, maar daarmee hadden we het wel gehad.

Dag 5-Wim bij Eagle Hide Nr. 2Als Janos ons om 15:45 uur komt ophalen, hebben we al onze spullen al ingepakt en zelfs de hut aangeveegd.

Als we weer terug zijn in het hotel, hebben we niet zo veel werk aan onze foto's. Ik heb er 66 van 2 verschillende soorten. Da gaat me vanavond wel lukken om die uit te zoeken.

Tijdens het eten delen we onze ervaring met de andere gasten. Ook onze Franse vriend Had een slechte dag in de hut waar wij gisteren zaten. In de hut waar we morgen heengaan was het weer genieten. Dus zin we hoopvol voor morgen.

Tijd om te gaan slapen