White-Tailed Eagle Hide Nr. 2

12 januari 2018 - Balmazújváros, Hongarije

Dag 2-OntbijtOmdat we voor zonsopgang in de hut moeten zitten, gaat de wekker al om 04:30 uur.

Dan is het aankleden en tanden poetsen. Om 05:00 uur zitten we aan het ontbijt en om 05:30 uur vertrekken we richting onze eerste hut.

Bij de hut aangekomen zetten we de camera's klaar en dan wachten we tot de zon opkomt.

De hut is lekker ruim. Er is een kachel, een toilet en er liggen zelfs dekens en 2 matrassen.

Omdat het nog wel even gaat duren voordat het licht wordt, pak ik 1 van de matrassen om een tikje te doen.

Dag 2-Jonge ZeearendIk word gewekt door het geluid van de Pontische meeuwen en de roep van een roofvogel. Dit blijken 2 buizerds te zijn.

Als snel komt de eerste Zeearend ook langs. Dit is nog een jonge vogel, maar een Zeearend is een Zeearend.

De rest van de ochtend zien we voornamelijk Pontische meeuw, Roek, Bonte Kraai en Kauw. Af en toe komen de Buizerd en Zeearend even langs. De grootste uitdaging is het donkere weer.

Dag 2-Bonte Kraai   Dag 2-Pontische Meeuw  Dag 2-Roek

Aan het einde van de ochtend hebben we ineens meerdere Zeearenden voor de hut. Vaak zitten ze net te ver weg of tegenlicht in een boom.Dag 2-Zeearend

Ineens zit er één recht voor de hut in redelijk licht. Wat een kadootje.

Verder krijgen we bezoek van een Torenvalk en in de verte zien we een Blauwe Kiekendief naar eten zoeken.

de middag zien we voornamelijk de eerder genoemde soorten.

Dag 2-BuizerdOp een moment komt de Buizerd wel even eten en krijgt hij gezelschap van 2 andere Buizerds. Van de Zeearend zijn we alleen nog maar een paar fly-by's.

Langzaam aan verdwijnt het licht. Tijd om in te pakken en terug naar het hotel te gaan.

Dag 2-NabewerkingZodra we in het hotel zijn aangekomen, gooien we eerst de batterijen op de opladers en starten we de upload van onze foto's.

En dan is het tijd voor een warme douche.

Nog even voor het avondeten de foto's bekijken en natuurlijk een paar foto's selecteren voor het blog.

Vlak voor het diner maken we kennis met onze reisgenoten; een echtpaar uit Engeland en een Fransman. We bespreken de planning met János en bepalen wie morgen naar welke hut gaat.

Na het eten delen we nog wat ervaringen uit en dan is het tijd om naar de kamer te gaan. Morgen gaat de wekker weer om 04:30 uur