Well Hide

17 januari 2018 - Balmazújváros, Hongarije

Ook vanmorgen zijn we de enige die om 05:00 uur aan het ontbijt zitten. De overige 3 gasten vertrekken vandaag en ontbijten later.

Na het ontbijt maken wij ons op voor de laatste dag in een Zeearend hut.

De rit naar de hut loopt een stuk soepeler dan gisteren. Josef heeft het lastige stuk gistermiddag een beetje gevlakt en dat heeft geholpen. We zien onderweg zelfs een Kuifleeuwerik op het pad zitten.

Dag 7-Volwassen ZeearendBij de hut aangekomen is het weer spullen uitpakken en wachten op licht. Om 07:00 uur komt de eerste Zeearend aan en binnen 6 minuten zijn het er 6.

Dag 7-Double troubleVanaf dat moment hebben we steeds meerdere Zeearenden aan beide kanten van de hut.

Op een moment komen er 2 Roeken tegen het raam staan krassen. Na 5 minuten hoop je op een hongerige roofvogel die ze pakt

Dag 7-White-tailed EagleOm 09:30 uur is de setting ineens helemaal leeg op een paar Bonte Kraaien, Roeken en Eksters na.Dag 7-Double trouble on the ground

Langzaam aan komen de Zeearenden weer terug. Helaas krijgen we om 10:30 uur last van de mist. Daar hadden we op weg naar de hut al last van gehad, maar hier bij de hut nog niet.

Een uur later is de mist weer opgetrokken, maar weer een uur later zit het weer dicht.

Dag 7-Ik ben er bijnaDe mist komt en gaat de hele middag, maar dankzij de sneeuw kunnen we het grootste deel van de tijd blijven fotograferen.

Het maken van vliegbeelden wordt wel een beetje lastig door de mist.Dag 7-Even mijn spanwijdte laten zien

Rond 15:00 uur komt ook de Sakervalk een paar keer langs en het lukt Wim om een goede foto te maken. Ik heb een redelijk plaatje, maar absoluut niet Flickr waardig.

Langzaam trekken de vogels weer weg. Wij gaan opruimen en op de auto wachten.

De rit van de Well hide naar het hotel begint een beetje op woon-werkverkeer te lijken, maar dit was de laatste keer. Dag 7-Carolien bij de hutSnel de kaartjes inlezen voor de resultaten van vandaag.

Vandaag zijn onze groepsgenoten vertrokken en is een nieuwe groep aangekomen. We eten dus weer een met z'n tweeën en besluiten weer eens een flesje wijn te bestellen.

Na het eten gaan we in de kamer nog even verder met het uitzoeken van de foto's. Ik ben door het afscheidsetentje van gisteren een dag achter met ons blog, dus ik moet even iets inhalen.

Morgen hoeven we niet zo belachelijk vroeg op, dus heb ik wat extra tijd.