Vlucht van Cairns naar Sydney

5 juni 2014 - Sydney, Australië

We waren beide ruim voor de wekker wakker. Die keer geen kakofonie van vogels, maar de geluiden van een stad. We hebben nog voldoende brood en beleg om in de kamer te ontbijten en de jus d’orange die we gisteren hebben gekocht, maakt het feestmaal echt af. We kunnen tot 10:00 uur in de kamer blijven en we zijn ook van plan deze tijd tot de laatste minuut te benutten. Onze vlucht gaat om 13:05 uur, dus hebben we nog genoeg tijd om naar de luchthaven te gaan.

Omdat de vlucht er nog goed voorstaat, maken we ons niet echt druk. En dat wordt bevestigd bij de check-in. Helaas kunnen ze ons nog een instapkaarten geven omdat de vlucht met een vertraging zal binnenkomen. Hierdoor horen we pas op het moment van boarden wat onze stoelnummers zullen zijn.

Tot onze schrik blijkt het niet toegestaan om lucifers in je ruimbagage te hebben. Dus moet Wim nog even opzoek naar de doos lucifers die in zijn rugzak zit. Dan gaan de rugzakken op de band met het bekende “standby” labeltje en gaat het wachten voor ons beginnen.

Zodra we ik de vertrekhal zijn, lopen we naar de service balie waar we ons moeten melden en krijgen we te horen dat de vlucht er goed uitziet, maar dat we om 13:00 uur moeten terugkomen. Om 13:00 uur loop ik voor de 2de keer naar de service balie en krijg dan te horen dat we tot 13:50 moeten wachten.

Als de passagiers worden opgeroepen om aan boord te gaan, lopen we voor de 3de keer naar de service balie en dan liggen onze instapkaarten al voor ons klaar.

Na een vlucht van bijna 3 uur, komen we om 16:45 uur aan in een regenachtig Sydney.

Als we de bagage hebben opgehaald, nemen we een taxi naar het hotel. Daar aangekomen blijkt dat we een kamer upgrade hebben gekregen en we zitten nu op de executive floor op de hoogste verdieping van het hotel. Het kamernummer is wel apart 1111.

Als we gesetteld zijn, gaan we opzoek naar een hapje eten. Het hotel ligt op het randje van China Town en het is dus te verwachten dat we daar belanden voor het eten. Dag 21 - DinerOnze keuze valt op een groot seafood restaurant met een wand van aquaria met diverse soorten krabben, kreeften en vissen. Bij binnenkomst krijgen we meteen thee en dat draagt bij aan het gevoel weer in China te zijn. We kiezen voor dumplings en springrolls als voorafje en als hoofdgerecht een Mud Crab met gember en lente ui. Voordat ze de krab gaan koken, wordt hij uit 1 van de aquaria gevist, gewogen en aan je tafel gebracht. Hierdoor heb je nog de kans om een grotere of kleinere te kiezen. De prijzen gaan per kilo, dus dat kan in sommige gevallen flink oplopen.

Als onze krab klaargemaakt terugkomt, begint het geklodder. Het blijft lastig om krab te eten zonder dat het hele tafelkleed er onder komt te zitten. Als afsluiting krijgen we fruit met een paar zoete koekjes.

Na het eten gaan we terug naar het hotel en maken daar, onder het genot van een wijntje, een planning voor morgen.