Ultima Frontiera - White-tailed Eagle, boottocht en rit naar Boekarest

14 april 2017 - Bucharest, Roemenië

Vanmorgen gaat de wekker weer om 04:45 uur. We gaan op onze laatste ochtend terug naar de arend hut. Als we aankomen, zit het volwassen koppel al in de boom.

Dag 7 - Witte Kwikstaart met nestmateriaalHelaas hebben ze geen zin om te komen eten. We krijgen wel bezoek van de jakhalzen. Eerst het gewonde dier. Dag 7 - Pontische MeeuwDeze gebruikt maar 3 poten. Een van de voorpoten lijkt een stuk te missen. Later komt er nog een groepje van drie. Jammerlijk blijven ze allemaal nog al ver van de hut.

Vlak voordat ze ons komen ophalen is het nog even spannend als beide zeearenden boven het gebied cirkelen op zoek naar eten. Helaas verdwijnen ze uit ons zicht en moeten we de hut verlaten.

Weer terug bij het hotel, laden we onze spullen in de jeeps en rijden we naar de haven. Dag 7 - GroepsfotoDaar maken we nog even een groepsfoto voordat we per boot vertrekken.

We varen eerst naar de douane controle waar we op de heenweg ook zijn gestopt. Daarna varen we via een wirwar van kleine kanaaltjes naar Sulina

Hier komen ook Max en Mercedes  aan boord van de boot en gezamenlijk varen we richting Zwarte Zee.

Dag 7 - Grote SternDaar bezoeken we een kolonie Grote Sternen. En hier zitten ook een aantal Reuze zwartkopmeeuwen. Dag 7 - ReuzezwartkopmeeuwHet viel tijdens de boottocht over het meer al  niet mee om de fotograferen, maar nu is de uitdaging groter omdat we met meer fotografen zijn.

Na een uurtje varen we weer terug naar Sulina en nemen we afscheid van Max en Mercedes. Wij gaan onder het genot van een broodje en een biertje het water op richting Tulcea.

In bijna 2 uur overbruggen we de afstand tussen Selina en Tulcea. Daar aangekomen stappen we over op de bus die ons in 4 uur terug brengt naar Boekarest. We stoppen 1 keer om te tanken en voor de broodnodige snacks.

In Boekarest aangekomen checken we weer in bij hetzelfde hotel. Voordat we gaan eten checken we alvast in voor de vlucht van morgen. Na het laatste gezamenlijke diner is het tijd om te gaan slapen.