Ultima Frontiera - White-tailed Eagle, Zwarte Specht en Purple Heron

13 april 2017 - C.A. Rosetti, Roemenië

Hide 20 - White-tailed Eagle

Vanmorgen gaan we extra vroeg op. We willen graag voor het eerste licht in de hut zitten. Dag 6 - ZeearendDag 6 - Pontische meeuwNa een paar uur van Bonte Kraaien en overvliegende Kiekendieven, zien we de Zeearend tot 2 keer toe overvliegen.

Bij de derde keer probeert hij te landen, maar hij laat zich wegjagen door de bonte kraaien. Ook een aanvliegende Kiekendief komt niet aan de grond.

Zwarte Specht

De specht van eerder deze week is bezig met de bouw van een nieuw nest. Dag 6 - Zwarte spechtOm iedereen een kans te geven, gaan we in de middag in 2 groepen die elk 2 uur kunnen fotograferen.

Wij gaan met de eerste groep samen met Pierre.

Bij de Specht aangekomen is ze al druk bezig met het hakken van het nieuwe holletje. Ze laat zich niet storen door onze komst of door het geklik van de camera's. Het is goed om te zien dat er wel iets is gedaan met onze feedback en het verblijf in de achterbak os iets aangenamer.

Hide 17 - Purple Heron

Weer terug op Ultima Frontera pakken we een buggy en rijden naar hut 17.

Dag 6 - Gele KwikstaartOnderweg zien we een Gele Kwikstaart in de struiken langs de weg.

De hut ligt achter een oude boerderij en heeft aan het eind van de middag prachtig licht. Helaas ontbreekt het aan vogels.

Dag 6 - Ooievaar op het nestGelukkig heb ik wel de gelegenheid om de Ooievaar die naast de boerderij aan het broeden is, op zijn nest te fotograferen.

Tijdens het laatste diner krijgen we vlees van de BBQ. De stemming is uitgelaten en het lijkt wel alsof we elkaar al jaren kennen.

Na het eten maken we voor de laatste keer een planning voor de volgende dag en iedereen gaat naar de hut van zijn keuze.

Dan is de tijd gekomen om de spullen in te pakken en te gaan slapen.