Ultima Frontiera - Lagoon North, Little Owl & Drinking North

9 april 2017 - C.A. Rosetti, Roemenië

Vandaag onze eerste foto dag. In dit park ligt een voormalige Sovjet gevangenis met verschillende bassins waarin vissen werden gekweekt. Veel van deze oude gebouwen en bassins worden nu gebruikt als fotografie locatie/setting

Floating hide F1 - Lagoon North

We beginnen vandaag in een drijvende hut die uitkijkt over het noordelijke deel van de lagune.

Dag 2 - Uitzicht vanuit Floating hide F1Als we er per auto aankomen, steken we eerst een wetering over met een ponton. Daarna kunnen we de hut in.

De hut is ruim voor 2 personen en kijkt uit over de lagune. Helaas staat er een straffe wind die recht op de voorkant van de hut staat. Omdat er een glas is zit, krijgen we het al snel flink koud. Bijkomend probleem is, dat de vogels door die stevige wind ook ver van de hut staan.

Op het moment dat we overwegen om te gaan verkassen, krijg ik een sms van Han met de vraag hoe het bij ons gaat. Op zijn advies neem ik contact op met Max, die ons naar een andere hut brengt voor de rest van de morgen.

Hide 13 - Little Owl

Dag 2 - Uitzicht vanuit Hide 13Deze hut ligt naast een oude vervallen schuur. Voor de hut staat een stapel stenen met daarin verstopt een bakje kakerlakken. De steenuiltjes laten zich gelukkig al wel snel zien. Dag 2 - Zwarte Roodstaart vrouwDe eerste zien we door een flink gat in het dak op een spant zitten. Later verplaatst deze zich richting de nok van het dak. Daar zit, verstopt onder een nokpan, de tweede uil. In de 1,5 uur dat we in de hut zitten, zien we de uiltjes helaas niet voor ons op de setting, maar er zijn gelukkig ook andere vogels die zich daar laten zien. Zoals de Zwarte roodstaart.

Na een uitgebreide lunch gaan we om 14:30 weer op pad met de jeep en laten ons afzetten in een hut in het noorden van Ultima Frontiera.

Hide 1: Drinking North

Deze hut komt het dichtstbij wat wij in Nederland gewent zijn.

Dag 2 - Hide 1 - Drinking NorthEen flinke waterbak met meerdere spechtenbomen en bosschages daaromheen. Ondanks het mindere weer, laat de doelsoort van vanmiddag zich al snel zien; de Grijskopspecht. Dag 2 - Grijskopspecht manHet spechten paar houd zich voornamelijk op aan de andere kant van de rivier, maar komen beide regelmatig eten bij de hut. Daarnaast zien we hier vandaag de gebruikelijke bosvogeltjes, maar ook een toompje fazanten, een Keep, de Hop en zelfs een Sperwer.

Dag 2 - Sperwer

Tevreden verlaten we de hut om 19:00 uur. Tijd om naar het hotel te gaan.

Daar wisselen we tijdens het diner de ervaringen van vandaag uit en maken we de planning voor morgen.

Die planning gaat gepaard met een hoop verwarring en een kakafonie van 4 talen. Als we de planning voor de ochtend rond hebben, is het alweer tijd om te gaan slapen. Morgen vroeg op!