Udaipur

4 mei 2002 - Udaipur, India

Dag 9 - Ontbijt voor 2Ondanks wat maag en darm problemen van Carolien, hebben we toch een goede nacht gehad. We hebben dan ook een heerlijke kamer. Het ontbijt hebben we genoten op het dak van het hotel in een prieel dat net genoeg plaats bood voor ons beide. Heel romantisch dus!
Udaipur staat dan ook bekend als het Venetië van het oosten. Wandelend zijn we de stad ingetrokken. Je kunt goed merken dat de economie hier voor een groot deel om toerisme draait. Je wordt dan ook van alle kanten aangesproken en iedereen wil dat je even in hun winkel komt kijken. Wij hadden besloten om het shoppen voor het laatst te bewaren en eerst het City Palace te bekijken.

Dit hebben we gedaan met een gids zodat we alles te weten zijn gekomen van dit grootste paleis van Rajasthan. De eerste fundamenten van het gebouw zijn in 1600 gelegd. Daarna is het generatie op generatie uitgebreid tot wat het nu is. Een deel van het paleis is nog steeds in gebruik door de Royal Family, de afstammelingen van de Maharaja.

Dag 9 - City Palace Udaipur  (1)   Dag 9 - City Palace Udaipur  (2)   Dag 9 - City Palace Hotel

Dag 9 - Ik op een bootjeNa de heerlijke lunch in het Jagat Niwas Hotel, hebben we tickets gekocht voor de rondvaart over het meer. Het is allemaal erg prijzig, maar we zijn hier meer 1 keer! De boot vaart langs het Jagniwas eiland waarop het imposante Lake Palace opstaat. Daarna vaart de boot door naar Jagmandir eiland waarop ook een paleis staat. Het schijnt dat de Mughol Keizer Shah Jahan hier de inspiratie heeft gekregen voor de bouw van de Taj Mahal. Het uitzicht van het eiland is fantastisch te noemen. Na een kort bezoek aan het eiland zijn we teruggevaren en snel met een riksja terug gereden naar het hotel. Tijd om even bij te komen van alle opgedane indrukken en tijd voor een frisse duik in het zwembad op het dak.