Ultima Frontiera - Jackals North & White-tailed Eagle

10 april 2017 - C.A. Rosetti, Roemenië

Vandaag is de 2de dag van ons verblijf in Ultima Frontiera

Hide 2 - Jackals North

Vanmorgen moesten we al vroeg klaarstaan om naar de hut te gaan.

Om 06:00 uur ontbijt en om 06:30 zaten we al met z'n vieren in de auto naar de Jackhalzen hut.

Dag 3 - Hide 2; Jackals NorthDit is eigenlijk een 6-persoons hut, maar omdat er niet veel gasten zijn, zitten we hier met maximaal 4 personen. Dag 3 - Goudjakhals (2)Voor het comfort zit er zelfs een chemisch toilet in.

Hier aangekomen maken we ons klaar voor een lange zit. Ze komen ons op 12:30 pas weer halen.Al snel ziet het zwart van de bonte kraaien en Eksters.

Dag 3 - Goudjakhals (1)In de verte zien we de eerst 2 Jackhalzen al lopen. Ver buiten het bereik van de camera's.

Naarmate de ochtend vordert, des te dichterbij de jakhalzen durven komen. Helaas eten ze niet van het voer, maar er komt er 1 lange tijd vrij te staan voor de hut. Het is wel jammer dat er geen spoor is van de Zeearend. Ook die komt hier af en toe een hapje eten, maar vanmorgen helaas niet.

Hide 20 - White-tailed Eagle

Dag 3 - Bonte KraaiNa de late lunch gaan we toch nog een poging doen om de Zeearend voor de lens te krijgen. Omdat ze vanmorgen ook in deze hut geen Zeearend hebben gezien, hopen we dat hij vanmiddag honger krijgt en hier komt eten. Deze hut is een kopie van de hut van vanmorgen, maar ligt in een soort riet/duin gebied. Vanmiddag hebben we de hut helemaal voor onszelf.

Dag 3 - Hide 20 - White-tailed EagleHelaas heeft de Zeearend ook vanmiddag geen zin om langs te komen. We zien ze wel in de verte in een boom zitten. Af en toe vliegen ze weg in de richting van de rivier.

Dag 3 - Wim zit er klaar voorHelaas verloopt de communicatie met de leiding niet helemaal soepel. het kost dan ook wel wat moeite om weer vervoer te krijgen naar het hotel. Als we onderweg onze reisgenoot uit de Jackhalzen hut oppikken, blijkt ook hij geen Zeearend te hebben gezien.

Weer in het hotel blijkt dat de groep die vandaag met de boot op stap is geweest, een Zeearend langs de rivier hebben gezien. Daar waren ze lekker verse vis aan het eten....

Na het diner is het weer tijd voor de planning voor de volgende dag. Morgen gaat een leuke, lange en afwisselende dag worden.