Ultima Frontiera - Berene, Lagoon, Little Grebe en Little Owl

12 april 2017 - C.A. Rosetti, Roemenië

Als we om 07:30 uur wakker worden, gaan we eerst ontbijten. De meeste andere gasten zijn al vertrokken, dus we hebben de eetzaal bijna voor onszelf.

Na het ontbijt ruimen we onze tassen weer in en gaan we per buggy op pad.

Hide 6 - Berene: Dit is een prachtige hut met rondom riet. De ideaal plek voor de Kleinst Waterhoen. Buiten een koppel zwanen zien we echter  niets in de 2 uur dat we daar zitten. Tijd om te verkassen.

Hide 8 - Lagoon: Deze hut ligt aan de lagune en richt zich voornamelijk op eenden en andere watervogels. We zien verschillende eenden zwemmen, maar door de stevige wind zwemmen ze te ver van de hut om foto's te maken.

Hide 9 - Little Grebe: Deze hut ligt binnendijks van de lagune. En is omsloten door riet. Een goede plek voor Dodaars e.d., maar vandaag zien we alleen koeien door het water lopen.

Hut 13 - Little Owl: Na de lunch gaan we naar de Steenuil hut.

Dag 5 - Paring van de SteenuiltjesWe hebben bewust voor de middag gekozen, omdat ze dan actiever zijn als in de ochtend.

Al snel zitten beide uilen in het zich op het dak te poetsen. Langzaam komen ze dichter bij elkaar zitten, totdat ze gaan paren. Na de paring is het mannetje druk heen en weer aan het vliegen om eten voor het vrouwtje te halen.

Dag 5 - Steenuil met sprookjesachtige achtergrondNa een 2de paring gaat het mannetje door met het voeren van het vrouwtje totdat het voer helemaal op is.

Na het diner en de planning voor morgen, praten we nog even na voordat we gaan slapen