Masai Mara National Reserve

1 december 2003 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Ons kamp ziet er bij daglicht erg goed uit voor een campsite in the middle of nowhere.

Na een uitstekend ontbijt was het tijd voor de game drive.

De eerste kudde olifanten was al snel gespot. Een tijdje later werd er druk gesproken over de radio en bleken er cheeta's in de buurt te zijn. Na een heftige rit kregen we de kans om prachtige opname te maken van 2 cheeta's die aan het jagen waren.

Dag 3 - Gamedrive  Dag 3 - Gamedrive (1)  Dag 3 - Gamedrive (2)

De leeuw die we later zagen, had de jacht er opzitten, gezien zijn volle/bolle buik.

Diezelfde ochtend hebben we ook nog een bezoek gebracht aan de Keniaanse/Tanzaniaanse grens die hier door het park loopt. Vervolgens hebben we een wandeltocht gemaakt naar de rivier, waar we nijlpaarden en krokodillen hebben gezien.

Dag 3 - Grens tussen Kenya en Tanzania (1)  Dag 3 - Grens tussen Kenya en Tanzania (2)  Dag 3 - Lunch

De lunch werd geserveerd onder een enorme boom midden op de vlakte. Op weg naar de campsite kregen we nog een cheeta met 2 jongen in het vizier. Helaas stonden er al 7 busjes rond de arme beesten en toen ze probeerden weg te komen, werden ze bijna klem gereden door de fanatieke chauffeurs. Vanavond na krijgen we een dansvoorstelling van een aantal Massai-krijgers.