Van Mackinders Camp 4.200m naar Met(eorological) Station 3.000m

7 december 2003 - Mount Kenya, Kenia

Dag 9 - startpunt voor vandaag07:00 uur We zijn net wakker. We hebben besloten niet eerder te vertrekken voordat we onze haren hebben kunnen wassen. Een teiltje warm water en soppen maar! Na een zeer uitgebreid ontbijt zijn we begonnen aan de laatste grote etappe. We liepen door heuvelachtig terrein. Dag 9 - BlarenbreakDe waterplassen waren bevroren dus moet het wel een koude nacht zijn geweest. Het eerst uur viel erg mee, daarna werd het terrein steeds natter en uiteindelijk kwamen we in een soort moeras. Nadat we wat lager kwamen ging het landschap over in regenwoud en uiteraard begon het ook nog eens flink te regenen. Glijdend en slippend zijn we verder van de berg afgekomen. Gelukkig kwamen we rond 13:00 uur aan in het kamp.

Daar had de crew nog een verrassing voor ons. Op de berg had Carolien geroepen dat ze snakte naar een koude Coca Cola. Tot onze verbazing kwam de gids aanlopen met 2 flesjes Coca Cola. Dat was dus een echt feest na al die dagen alleen maar thee en water te hebben gedronken.

Nog 1 nachtje in het kamp en dan zit het er alweer op. Morgen gaan we terug naar Nairobi.