Litchfield N.P.

2 september 2012 - Litchfield National Park, Australië

Vanmorgen werden we redelijk laat wakker, na een onrustig nacht. Het is even wennen!

Dag 05 - termietenheuvel   Dag 05 - voor de verhouding onze camper naast een termietenheuvel  Dag 05 - Detail termietenheuvel

We hadden geen van beiden verwacht dat het ’s nachts zo koud zou worden. Dus lagen we enkel in onze lakenzak. Om 02:00 uur werden we beide wakker van de kou en hebben we toch de slaapzakken maar opgezocht. Ook het ochtendritueel zit er nog niet in, maar wat wil je na 1 dag.

Dag 05 - Wangi FallsOm 09:30 uur zitten we in de auto en rijden we naar Wangi Falls. Dit is een enorme dubbele waterval met een flink meer ervoor. In de hoop op een beter zicht op de waterval, lopen we naar de top van de waterval. Helaas geeft het niet het gehoopte uitzicht, maar het was wel een mooie wandeling.

We belonen onszelf met een duik in het koele, heldere water.

Na een heerlijke lunch rijden we terug naar de Litchfield Park Road en rijden we naar Buley Rockhole. Hier is het echter zo vol dat we geen parkeerplek kunnen vinden. Dus rijden we door naar Florence Falls.

Hier kunnen we gelukkig wel een parkeerplaats vinden en na een wandeling van 15 minuten staan we aan de voet van de waterval. Het valt niet mee om bij het water te komen, om

Dag 05 - Florence Falls

dat de bodem uit rotsen bestaat. Ook hier genieten we van het heerlijk koele en heldere water.

Als we Florence Falls verlaten, doen we nog een poging bij Buley Rockhole. Nu lukt het ons gelukkig wel om een parkeerplek te vinden en binnen 5 minuten staan we voor deze, bijna horizontale, waterval. Je kan hier dus heerlijk op een plateau gaan liggen, terwijl het water langs je heen stroomt.

Toen werd het tijd om een kampeerplaats te gaan zoeken. Op de heenweg waren we al langs een paar campings gereden. We besluiten een poging te wagen bij Litchfield Tourist Park en die hebben nog plaats op een powered site. We kunnen dan de camper aansluiten op de stroom.

Er zijn zelfs wasmachines voor de gasten. Ik ben zo blij met de wasmachines, dat ik er niet eens over nadenk, dat ze misschien ook drogers hebben. Natuurlijk gooi ik de was dus in een droger en kom hier pas na 40 minuten achter ☹.

Nadat de was eindelijk gewassen is, besluit ik alles toch maar in de droger te gooien. Het is hier s ’nachts erg vochtig, dus droog worden zal het niet meer.

Na een maaltijd, bestaand uit pasta met een spaghettisaus die meer weg heeft van Goulash, dan van pastasaus, gaan we lekker douchen. Alle faciliteiten zijn hier schoon en goed onderhouden. Dan is het tijd om het bed in orde te maken en te gaan slapen.