Van Litchfield N.P. via Katherine naar Nitmiluk N.P.

3 september 2012 - Nitmiluk, Australië

Vanmorgen waren we voor 09:00 uur al onderweg. Via Batchelor reden we terug naar de Steward Highway.

We vervolgen onze weg richting Katherine. Daar aangekomen hebben we eerst de tank en de jerrycans gevuld met diesel. Vervolgens zijn we de supermarkt in gedoken om e.e.a. in te slaan.

Dag 06 - Camping bij Nitmiluk NPVervolgens zijn we doorgereden naar Nitmiluk NP. Hier overnachten we op een camping in het NP. Wim had na het tanken problemen om de tankdop weer terug op de auto te krijgen. Toen dat ook niet lukte met de hulp van een aardige en hulpvaardige buurman, hebben we het noodnummer van het verhuurbedrijf maar gebeld.

Na 1 uur komt er iemand om ons te assisteren. Blijkt dat ze bij het verhuurbedrijf ons verkeerd hebben geïnformeerd. We proberen de tankdop dus met de verkeerde sleutel vast te zetten.

Als dat is opgehelderd, kan de monteur weer terug naar Katherine (30 km verderop).

Nu hadden we eindelijk de kans om de camping verder te ontdekken. We staan met onze camper vlak bij het zwembad. Verder is de camping relatief klein en niet te vergelijken met die van afgelopen avond. Ik ben blij dat we hier maar 1 nacht slapen, want deze camping is me te toeristisch.

Dag 06 - huis wallabyNa een heerlijke maaltijd van hamburger met een groene salade, werd het tijd voor het douche ritueel. De douches zijn redelijk schoon, maar zie zo schoon als gisteren.

De rest van de avond hebben we gezelschap van de 2 huis wallaby’s en een hele hoop vleermuizen.

p.s. dat ik tijdens het bakken van de hamburgers het rookalarm liet afgaan lag niet aan mijn kookkunsten :-)