Van Lima naar Santiago

20 oktober 2013 - Santiago, Chili

Na nog een vlucht van 3,5 uur zijn we eindelijk in Santiago. Als we de koffers hebben gepakt, gaan we opzoek naar een toerist office om een hotel te boeken.

Helaas zijn we op zo’n onmogelijke tijd aangekomen, dat al die kantoren nog dicht zijn. Er zijn geen internet cafés, dus iets boeken via het internet is ook geen optie en er zijn veel Wifi netwerken, maar geen een onbeveiligd. We overwegen zelf even om in het Holiday Inn te gaan slapen, maar dan is het een stuk lastiger om in de stad te komen.

Uiteindelijk besluiten we eerst maar te gaan ontbijten en te wachten totdat 1 van de kantoortje opengaat. Zodra we ons daar melden, komen ze met een hotel op de proppen, dat op loop afstand van Plaza Armas ligt en ook nog een redelijke prijs heeft. Nog een voordeel is dat we er meteen kunnen inchecken en niet tot de middag hoeven te wachten..

Nu nog even onderhandelen over de prijs van de taxirit en weg!

In het hotel aangekomen moeten we nog even wachten totdat de kamer is schoongemaakt, maar dat hoort er dan bij. Na een heerlijke warme douche, kruipen we lekker onder de wol, om een beetje te bijslapen.

Dag 02 - SantiagoNa onze power nap, lopen we naar Plaza Armas voor een late lunch. Plaza Armas is gezellig vol door een combinatie van mooi weer en een aantal evenementen. Als we het plein oplopen, worden er een hele hoop gele ballonnen opgelaten.

De omliggende straten bestaan voornamelijk uit winkels en het grootste deel daarvan is op zondag dicht. Dag 02 - gehaakte autoOok kijken we naar de verschillende mogelijkheden voor het avondeten. De meeste restaurant liggen op loopafstand van af het hotel.

Uiteindelijk kiezen we voor een eethuisje dan schuin tegenover her hotel zit. Daar bestellen we een redelijk standaard gerecht bestaand uit friet met eieren, kip, chorizo, rundvlees en uien. Dit ligt op 1 groot bord en deel je met 2 of meer personen.

Na het eten gaan we terug naar het hotel en ondanks het voornemen om wakker te blijven, liggen we om 21:00 allebei te slapen. Tijd om het licht uit te doen...